شورای مقاومت ملی از جامعه جهانی تقاضای کمک کرد

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در اعلامیه‌ای از جامعه جهانی خواسته تا زمینه تشکیل یک نظام جدید در افغانستان را فراهم کند.

به گزارش کابل۲۴؛ شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در اعلامیه‌ای روز یک‌شنبه، ۱۱ جدی، تصمیم‌های اخیر طالبان درباره زنان را نکوهش کرده و از جامعه جهانی خواسته تا با اعمال فشار بر طالبان و حامیان مالی‌شان زمینه تشکیل نظام سیاسی جدید را فراهم کند.

این شورا باورمند است که تشکیل نظام جدید از توسعه‌ افراط‌گرایی، زن‌ستیزی، سرکوب‌گری و هزاران جنایت بشری دیگر در افغانستان جلوگیری می‌کند.

در اعلامیه این شورا آمده است: «هر گونه اعمال محدودیت حقوق بشری از سوی طالبان بر شهروندان به‌ویژه دختران و زنان افغانستان، به معنای تبعیض آشکار، آپارتاید جنسیتی، گسترش افراطیت، منزوی کردن افغانستان از دایره‌ جامعه‌ جهانی و بسترسازی برای تروریسم در منطقه است.»

بربنیاد اعلامیه این شورا، در موجودیت طالبان دستیابی به حاکمیت مشروع و حقوق اساسی شهروندان به‌ویژه زنان، تأمین ثبات و جلوگیری از رشد تروریسم غیرممکن است.

این شورا گفته است: «زن از نگاه طالب برده جنسی (تناب شیطان) تعریف شده است و این وضاحت کامل برای خوش‌باوری سطحی‌نگرانه‌ جامعه‌ جهانی نسبت به اصلاح تفکر طالبان است.»

حدود ۴۰ شخصیت سیاسی از جمله مارشال عبدالرشید دوستم رهبر حزب جنبش ملی افغانستان، عطا محمد نور رهبر حزب جمعیت اسلامی شاخۀ عطا محمد نور، عبدرب الرسول سیاف رهبر جهادی، محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، میرالرحمان رحمانی رئیس پیشین ولسی جرگه و شماری دیگر که با برگشت طالبان به قدرت از افغانستان بیرون شده‌اند چندی پیش در ترکیه شورای به نام «شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان» تشکیل دادند.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *