کابلوف: مثل کشورهای غربی در امور افغانستان دخالت نمی‌کنیم

وزارت خارجه طالبان می‌گوید که ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان در دیدار با سرپرست این وزارت، گفته است که کشورش نمی‌خواهد مانند کشورهای غربی در امور داخلی افعانستان دخالت کند.

به گزارش کابل۲۴؛ ضیااحمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان، روز پنج‌شنبه، ۲۲ جدی، با نشر توییتی گفته است که امیرخان متقی با ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان، دیدار کرده است.

در توییت به نقل از کابلوف آمده است که روسیه خواهان ثبات و پیش‌رفت در افغانستان است و نمی‌خواهد مانند کشورهای غربی در امور داخلی افعانستان دخالت کند.

ضمیرکابلوف افزوده است که مسکو نمی‌خواهد افغانستان از جامعه جهانی منزوی شود.

تکل گفته است که دو طرف در مورد مسایل اقتصادی، منطقه‌ای و روابط دوجانبه نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

روسیه بعد از قدرت گیری طالبان روابط خوبی با این گروه برقرار کرد، اما پس از جمله بر سفارت این کشور در کابل و نشست فرمت مسکو در باره افغانستان و دعوت نشون نمایندگان طالبان در این نشست روابط دو طرف به سردی گرایده‌است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *