دفاع تمام قد امرالله صالح از اشرف غنی

امرالله صالح معاون اول اشرف غنی رییس جمهور فراری؛ نسبت به گفته‌های مایک پومپیو وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ واکنش نشان داد و از اشرف غنی دفاع کرد.

به گزارش کابل۲۴؛ امرالله صالح در توییترش در دفاع از عملکرد اشرف غنی امریکا متهم به وضعیت پیش آمده کرد و از اشرف غنی دفاع کرد صالح در رشته توییتی نوشته‌است: “. رییس جمهور م.ا.غنی می‌خواست صلح واقعی بیاید اما تصمیم پنهانی امریکا تحویل دهی افغانستان به روالپندی بود تا به گفته خودشان به جنگ کلان (اوکراین + آینده) آماده شوند. این‌ها انسانیت را بخاطر منافع استراتیژیک زیرپا کردند و حالا آسانترین گریز همین قصه های بی اساس است.”.

امرالله صالح که یک توییت وحید مجروح وزیر پیشین صحت را بازنشر کرده‌است نوشته‌است: “در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ من به این شیاد احتمالات را توضیح دادم یازده دلیل آوردم که دارید کشور ما را به پاکستانی‌ها و تروریست ها می‌دهید و این صلح نمی آورد. وی گفت آنچه می‌توانیم امضای معامله دوحه را تا ۱۵ روز به تعویق اندازیم تا طرفداران تان را بسیج کنید. به همین ساده‌گی”

روز گذشته‌ قبل مایک پومپیو وزیر خارجه دولت ترامپ در مراسم رونمایی از کتابش در باره افغانستان گفته است که اشرف غنی بر خلاف زلنسکی رییس جمهور اوکراین سوار هواپیما شد و در جای امن مسکن گزید.

مایک پومپیو، وزیر امور خارجه پیشین امریکا، گفته است که برخلاف زلنسکی که تصمیم گرفت در کشورش بماند، اشرف غنی سوار هواپیما شد و به جای امن رفت، در حالی که شمار زیادی از مردم در افغانستان رنج می‌برند.

مایک پومپیو روز شنبه، ۲۴ جدی، در محفل رونمایی کتابش در انستیتوت سیاست در دانشگاه شیکاگو گفته است که اشرف غنی همواره مخالف گفت‌وگو با طالبان بود؛ زیرا او خودش را رییس جمهور منتخب می‌دانست، در حالی‌ که به گفته پومپیو، اشرف غنی رأی مردم را در انتخابات «دزدیده» بود.

وزیر خارجه پیشین امریکا تحریم مذاکرات صلح از سوی اشرف غنی را تأسف‌بار توصیف کرده و گفته است که این عملکرد غنی سبب شد تا در نهایت افغانستان با چنین روزی مواجه شود.

پومپیو افزوده است: «دوستان ما آن‌ گونه که پیش از این به ما اعتماد داشتند، دیگر ندارند.»

او تلویحاً گفته است که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به ولادیمیر پوتین جرئت داد تا بر اوکراین حمله کند.

گفتنی است که‌ با فرار اشرف غنی در ۱۵ آگست سال ۲۰۲۱ میلادی، طالبان وارد کابل شدند و نظام جمهوریت سقوط کرد و مقام‌های پیشین امریکایی قبل از این نیز از فرار اشرف غنی انتقاد کرده‌اند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *