دیده‌بان حقوق بشر خواهان تعلیق عضویت افغانستان در شورای کریکت شد

دیده‌بان حقوق بشر از شورای بین‌المللی کریکت خواست که عضویت افغانستان در این شورا را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش کابل۲۴؛ دیده‌بان حقوق بشر، امروز دوشنبه، ۲۶ جدی با نشر بیانیه‌ای از شورای بین‌المللی کریکت خواست عضویت افغانستان در این شورا را به حالت تعلیق درآورد.

این سازمان گفته تا زمانی که زنان و دختران افغانستان بتوانند به آموزش و ورزش برگردند، باید از اشتراک تیم افغانستان در مسابقات جلوگیری شود.

این در حالی است که اخیرا تیم کریکت استرالیا اعلام کرد که مسابقه یک روزه‌اش با تیم کریکت افغانستان را به دلیل محدودیت زنان از سوی طالبان لغو می‌کند.

این مسابقه قرار بود در ماه مارچ در امارات متحده عربی برگزار شود.

فدراسیون کریکت استرالیا گفت که این تصمیم پس از مشورت با دولت این کشور گرفته شده‌ است.

در اعلامیه‌ تیم ملی کریکت استرالیا آمده بود: این تصمیم در پی اعلام اخیر طالبان مبنی بر وضع محدودیت‌های بیش‌تر بر فرصت‌های آموزش و اشتغال زنان و دختران و توانایی آن‌ها برای دسترسی به پارک‌ها و سالون‌های ورزشی صورت می‌گیرد.

در اعلامیه آمده: اداره کریکت استرالیا متعهد به رشد بازی زنان و مردان در سراسر جهان از جمله افغانستان است و به تعامل خود با کریکت‌بورد افغانستان ادامه خواهد داد.

فدراسیون کریکت‌استرالیا از حکومت این کشور به خاطر حمایت از لغو مسابقه با افغانستان قدردانی کرده است.

این در حالی است که محدودیت‌های طالبان بر زنان با واکنش‌های زیاد داخلی و خارجی روبه‌رو شده و تمام کشورهای اسلامی و غیراسلامی خواهان لغو دستورات اخیر طالبان شده‌اند؛ اما مقام‌های طالبان تاکنون تغییری در سیاست‌های زن ستیزانه خود ایجاد نکرده‌اند.

پس از آن که استرالیا بازی کریکت با تیم افغانستان را به دلیل سیاست‌های زن‌ستیزانه طالبان لغو کرد، اکنون کریکت بورد افغانستان از تیم پاکستان خواسته است تا در ماه حمل با تیم افغانستان در امارات متحده عربی بازی کند.

کریکت‌بورد پاکستان گفته است که در مورد این پیشنهاد فکر خواهد کرد

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *