یک هیات بلندرتبه سازمان ملل متحد وارد کابل شد

سازمان ملل متحد می‌گوید که یک هیات بلندپایه به نماینده‌گی از دبیر کل این سازمان به افغانستان سفر کرده است.

به گزارش کابل۲۴؛ این سازمان روز سه‌شنبه، ۲۷ جدی، در خبرنامه‌ای تاکید کرده که «یک راه‌حل فوری برای بحران افغانستان نیاز است.»

بر‌اساس این خبرنامه، آمنه محمدی، معاون دبیرکل سازمان ملل، خالد خیاری، دست‌یار دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و اعمار صلح و سیما بحوث، مدیر اجرایی دفتر زنان سازمان ملل، در ترکیب این هیات حضور دارند.

در خبرنامه سازمان ملل آمده است که این هیات تاکنون به چند کشور همسایه، کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی از کشورهای دیگر در پیوند به افغانستان سفر کرده است.

اعضای این هیات پیشتر با شماری از زنان افغانستان در انقره و اسلام‌آباد، نماینده‌گان طالبان در دوحه، رهبری سازمان کنفرانس اسلامی و نماینده‌گان بانک توسعه اسلامی نیز دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

در خبرنامه سازمان ملل آمده است که این هیئت برای گفتگو درباره وضعیت افغانستان تاکنون به چند کشور همسایه، کشورهای حوزه خلیج فارس و فراتر از آن سفر کرده است.

نمایندگان ارشد سازمان ملل با برخی از زنان افغانستان در انقره و اسلام‌آباد، نمایندگان طالبان در دوحه، رهبری سازمان کنفرانس اسلامی و نمایندگان بانک توسعه اسلامی نیز دیدار کرده است.

این سازمان در خبرنامه‌اش از «نیاز به یافتن یک راه‌حل فوری برای بحران افغانستان» سخن گفته است.

سفارت آلمان برای افغانستان نیز در توییتی از سفر این هیات استقبال کرده و آن را فرصتی برای گفت‌وگو و توافق بر سر سیاست‌هایی که به نفع مردم افغانستان باشد، خوانده است.

سفارت آلمان تاکید کرده است که هیچ کشوری با «محرومیت نیمی از جمعیتش از زندگی عمومی و اقتصاد، پیش‌رفت کرده نمی‌تواند.»

ممانعت کار زنان و منع تحصیل دختران از تحصیل از اساسی ترين مسائلی است که این روزها بر سر آنچه بحث می‌شود.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *