روسیه: امریکا می‌خواهد انتقام «شکست» خود را در افغانستان بگیرد

نماینده رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان می‌گوید مسکو اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد امريکا در تلاش است تا با مخالفان مسلح طالبان ارتباط برقرار کند.

به گزارش کابل۲۴؛ ضمیر کابلوف در مصاحبه با تلویزیون روسیه ۲۴ مدعی شد که ایالات متحده می‌خواهد انتقام «شکست» خود در افغانستان را بگیرد.

او همچنین گفته است که امریکا علاوه بر تماس با مخالفان مسلح در افغانستان، به طور مخفیانه از داعش حمایت می‌کند.

این دیپلومات روس همزمان امریکا را متهم کرد که از مسدود شدن دارایی‌های افغانستان برای باج‌خواهی استفاده می‌کند.

این در حالیست که امریکا به صراحت گفته طالبان باید به توافقنامه دوحه پایبند باشند و به حقوق بشر به ویژه زنان احترام بگذارند.

اما ضمیر کابلوف بدون هیچ اشاره‌ای به این خواست‌های امریکا، ایالات متحده را متهم به باج خواهی کرد.

او افزود امریکا از دارایی افغانستان «به عنوان دستاویزی برای باج‌خواهی استفاده می‌کند و به کابل قول می‌دهد در صورت پیروی از واشنگتن، آن‌ها را به طور نامحدود رفع انسداد کنند.»

ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه روسیه در افغانستان، ادعا کرده است که آنگلوساکسون‌ها با مخالفان مسلح طالبان تماس دارند و به‌طور مخفیانه از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کنند.

کابلوف روز جمعه، ۲۰ جنوری، آنگلوساکسون‌ها را به برقراری روابط مخفیانه با اعضای دولت اسلامی در افغانستان متهم کرده است.

به گفته او، حمایت از داعش نه‌تنها علیه ثبات کشورهای هم‌پیمان روسیه در آسیای میانه و دیگر همسایه‌گان افغانستان، بلکه علیه امنیت روسیه نیز است.

کابلوف خاطرنشان کرده است که آنگلوساکسون‌ها «بسیار مشتاق هستند که انتقام شکست شرم‌آور نظامی و سیاسی‌شان در افغانستان را بگیرند.»

نماینده روسیه در افغانستان افزوده است: «در اقدامات تلافی‌جویانه، آن‌ها [امریکایی‌ها] هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند تا از رسیدن صلح به افغانستان جلوگیری کنند.»

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *