شمار جانباختگان زلزله در ترکیه و سوریه از ۷ هزار نفر فراتر رفت

شمار کشته‌شدگان بر اثر زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری بامداد دوشنبه در ترکیه و سوریه از ۷۳۰۰ نفر فراتر رفت.

به گزارش کابل۲۴؛ امدادگران در مناطق زلزله‌زده سه‌شنبه شب با وجود سرمای هوا همچنان برای آواربرداری و کمک به زلزله‌دگان تلاش می‌کنند. تاکنون دستکم ۱۸۵ پس‌لرزه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزانده است. شدت یکی از این پس‌لرزه‌ها که ظهر دوشنبه روی داد ۷.۵ ریشتر بود.

اتحادیه اروپا ۱۱۸۵ امدادگر و ۷۹ سگ جستجوگر را برای کمک به عملیات امداد و نجات در ترکیه بسیج کرده است. بروکسل برای کمک به عملیات امداد و نجات در سوریه با سازمان‌های فعال در امور بشردوستانه که در این کشور فعالیت می‌کنند در تماس است.

شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه از ۷ هزار نفر فراتر رفت

به گزارش آفاد، سازمان امدادرسانی رسمی ترکیه، تعداد قربانیان زمین لرزه قدرتمندی که روز دوشنبه جنوب شرق این کشور را لرزاند در ترکیه به ۵۴۳۴ کشته رسید.

بدین ترتیب، مجموع تعداد کشته‌شدگان در ترکیه و سوریه به بیش از ۷ هزار نفر می‌رسد.

به گفته مدیر مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه، در پی زلزله‌های دیروز حداقل پنج هزار و ۷۷۵ ساختمان در ده ولایت ترکیه فروریخته است.

آقای اورهان تاتار ضمن اعلام این خبر گفت که در مجموع بیش از ۶۰ هزار نفر در عملیات امداد و نجات در این استان‌ها مشغول کمک‌رسانی هستند.

در حالی که همچنان افراد زیادی در حال آوار برداری با دست ناباورانه به دنبال یافتن بازماندگان زلزله دیروز در ترکیه و سوریه هستند، گروه‌های متخصص در زمینه امداد و نجات از ده کشور عضو اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه خود را به ترکیه رساندند.

این گروه‌ها از کشورهای کرواسی، جمهوری چک، فرانسه، یونان، مجارستان، مالت، هلند، لهستان، رومانی و بلغارستان با هدف امدادرسانی در قالب یک ماموریت بین‌المللی گردهم آمده‌اند.

بنا بر گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای، گروه‌های جستجو و نجات در حین عملیات امداد موفق شدند یک نفر را پس از سی ساعت زیر آوار ماندن، زنده بیرون بیاورند.

فرد نجات‌یافته یک مرد ۲۵ ساله معرفی شده است که پس از ۳۰ ساعت تلاش و جستجو از زیر آوار یک ساختمان هشت طبقه در منطقه قهرمان‌ماراش نجات می‌یابد.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *