هوگو شورتر: جنگ داخلی در افغانستان به نفع هیچ‌کس نیست

هوگو شورتر؛ کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان، از پایان مأموریتش در این کشور خبر داد و گفت جنگ داخلی به نفع هیچ‌کس نیست.

به گزارش کابل۲۴؛ شورتر روز شنبه، ۲۲ دلو، همزمان با اعلام خبر پایان کارش در رشته‌توییت‌هایی به برخی از تحولات در افغانستان، از جمله بی‌ثباتی سیاسی و خطر احیای داعش در این کشور اشاره کرده است.

کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان هشدار داده است که بی‌ثباتی و درگیری‌های داخلی در افغانستان منجر به عمیق‌تر شدن بحران انسانی و احیای مجدد داعش در این کشور خواهد شد.

هوگو شورتر با تاکید بر حمایت بریتانیا از افغانستان «باثبات و صلح‌آمیز» گفته که اولویت این کشور در حال حاضر نجات جان ۲۸ میلیون شهروند افغان است که نیاز جدی به کمک‌های بشردوستانه دارند.

به گفته شورتر، بریتانیا در جریان یک‌ونیم سال تسلط طالبان، ۶۰۰ میلیون دالر کمک بشردوستانه برای مردم افغانستان ارایه کرده است.

این دیپلومات بریتانیایی همچنان تأکید کرده است که محدودیت‌های وضع‌‌شده بر زنان و دختران، آزادی‌های اساسی مردم افغانستان را تضعیف کرده و برای رشد و ثبات درازمدت این کشور مضر است.

شورتر افزوده است: «این یک دیدگاه غربی نیست، بلکه منعکس‌‌کننده هنجارهای جهانی است که با کشور‌های مسلمان‌نشین وجه مشترک دارد.»

کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان در آخر گفته که ثبات در افغانستان نیازمند باز نگه ‌داشتن دروازه‌های گفت‌وگو و‌ مشارکت گروه‌های سیاسی مختلف است‌.

آقای شورتر در آخرین توییتی که منتشر کرده، دیدگاه‌های دولت بریتانیا در قبال افغانستان را شرح داده است. به گفته او از نظر لندن خشونت بیشتر در افغانستان به نفع هیچ‌کس نیست و درگیری‌های داخلی منجر به یک بحران انسانی عمیق‌تر و احیای مجدد داعش در این کشور خواهد شد.

در یک سال گذشته شاخه خراسان داعش مسئولیت خونبارترین حملات در افغانستان را به عهده گرفته است.

شارژدافیر پیشین بریتانیا برای افغانستان گفته است در طول سال گذشته با طالبان و جامعه افغانستان تعامل داشته است. او با اذعان بر اینکه برخی با تعامل با طالبان موافق نیستند، تاکید کرده است که «بدون گفتگو نمی‌توانید پس از سال‌ها درگیری پیشرفت کنید.»‌ به گفته او «انزوای بیشتر کمکی به مردم افغانستان نخواهد کرد.»

هوگو شورتر، در ماه جدی سال ۱۴۰۰ به عنوان کاردار سفارت بریتانیا در افغانستان گماشته شد.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *