امریکا یک شی ناشناس دیگر را در آسمان آلاسکا سرنگون کرد

یک مقام امریکایی اعلام کرد که یک جنگنده اف-۲۲ این کشور “پرنده ناشناسی” را در آسمان آلاسکا ساقط کرده است.

به گزارش کابل۲۴ به نقل از خبرگزاری رویترز، جنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور یک شی ناشناس را که ابعاد آن تقریباً به اندازه یک خودرو بوده، ساقط کرده است.

پنتاگون در خصوص سرنگونی شی ناشناس جدید گفته که نخستین بار در روز پنجشنبه و با استفاده از رادارهای زمینی شناسایی شده است.

پس از آن هواپیماهای اف-۳۵ برای بررسی فرستاده شده و در نهایت مشخص شده که این بشقاب پرنده خطری برای ترافیک هوایی غیرنظامیان به همراه دارد.

این شی در سواحل شمال شرقی آلاسکا بر فراز آب‌های سرزمینی یخ زده ایالات متحده در نزدیکی مرز کانادا ساقط شد.

مقام‌های آمریکایی گفتند که بیرون آوردن تکه‌هایی از این شی از یخ بسیار آسان‌تر از بالن چینی است که بخش‌هایی از آن در اقیانوس غرق شد

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید هم گفت که هنوز مالک این شی مشخص نشده و مبدا آن نیز روشن نیست.

هفته قبل در چهارم فبروری امریکا با یک جنگنده اف ۲۲ دیگر، بالون تجسسی چین را که بر فراز این کشور در پرواز بود، سرنگون کرد.

این شی در سواحل شمال شرقی آلاسکا بر فراز آب‌های سرزمینی یخ زده ایالات متحده در نزدیکی مرز کانادا ساقط شد. مقام‌های امریکایی گفتند که بیرون آوردن تکه‌هایی از این شی از یخ بسیار آسان‌تر از بالن چینی است که بخش‌هایی از آن در اقیانوس غرق شد.

رایدر می‌گوید خلبانان امریکایی که پیش از سقوط این شی در کنار آن پرواز کردند متوجه شدند که هیچ انسانی در آن حضور نداشته است.

رایدر و دیگر مقام‌ها جزئیاتی در خصوص اینکه این شی ناشناس ممکن است از چه نوعی باشد و چه کارویژه‌ای داشته ارائه ندادند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *