ضمیر کابلوف: طالبان گاهی نمی‌توانند چیزهای خیلی ساده را درک کنند

ضمیر کابلوف؛ نماینده ویژه روسیه برای افغانستان گفته است که طالبان با چالش‌های جدی رو به‌روست که می‌تواند حکومت این گروه را متلاشی کند.

به گزارش کابل۲۴؛ ضمیر کابلوف به یک رسانه هندی گفته است که این چالش‌ها بیرونی نخواهد بود،‌ بلکه واکنش عادی مردم افغانستان است که در شرایط موجود زنده ماندن برای‌شان دشوار است.

نماینده ویژه روسیه در مصاحبه با روزنامه هندی “The week” گفت که «طالبان گاهی اوقات نمی‌توانند چیزهای خیلی ساده را درک کنند، به ویژه زمانی که هیچ چالشی برای قدرت این گروه وجود ندارد.»

آقای کابلوف گفته که این گروه با چالش‌های جدی رو بروست که می‌تواند حکومت این گروه را از بین ببرد.

ضمیر کابلوف افزود که طالبان خوش شانس هستند که بر مردمی حکومت می‌کنند می‌توانند تنها با یک لقمه نان و آب زنده بمانند. اما او گفته که وضعیت به همین ترتیب ادامه پیدا نخواهد کرد.

نماینده روسیه گفت در پاسخ به پرسشی که باوجود گفتگوها طالبان نتوانسته رفتار خود را تغییر دهد گفت:

“دیپلماسی و راهی برای متتقاعد کردن وجود دارد اما گر طالبان آنرا نپذیرد، عنصری قوی‌تر از دیپلماسی وجود دارد که عبارت از زندگی است.

به گفته او زندگی باعث تغییر رفتار طالبان خواهد شد.

او گفت که مردم افغانستان در شرایط سختی قرار دارند و باید گامی از سوی طالبان برای بهبود وضعیت برداشته شود که هنوز دیده نمی‌شود.

نماینده روسیه همچنین منع آموزش و کار زنان را بی‌معنی خواند و گفت که با رهبران طالبان در گفتگو است تا محدودیت را لغو کنند.

روسیه از جمله کشورهای است که روابط نزدیک با طالبان دارد و این کشور غرب را مسئول وضعیت بحرانی اقتصادی و انسانی در افغانستان می‌داند.

روسیه در کنار که روابط نزدیک به طالبان چندین نشست امنیتی نیز در باره افغانستان برگزار کرده است.

هرچند در پند نشست اخیر هیچ نماینده‌ی از طالبان را دعوت نکرده‌است که همین امر باعث شکاف بین طالبان و روسیه نیز ایجاد کرده‌است.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *