آستین: از خروج امریکا از افغانستان پیشمان نیستم

پس از حجم از انتقادها مبنی بر خروچ بی‌نظم امریکا از افغانستان، لوید آستین، وزیر دفاع امریکا، روز چهارشنبه در کانگرس گفت که از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان پشیمان نیست.

آستین افزود که در ارتباط به نحوه خروج آشفته نیروهای امریکا هیچ یک از مقاماتش بازخواست و توبیخ نشده اند.

به گزارش کابل۲۴؛ لوید آستین و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای امریکا، روز چهارشنبه به مجلس نمایندگان امریکا فرا خوانده شدند تا در مورد بودجه دفاعی سال آینده توضیح بدهند.

جیم بانکس، نماینده جمهوری‌خواه با تاکید بر شرم‌آور و مرگبار بودن نحوه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، به مرگ ۱۳سرباز در میدان هوایی کابل در آخرین روزهای خروج نیروها در اثر حمله انتحاری داعش اشاره کرد و از وزیر دفاع پرسید که آیا نسبت به آنچه اتفاق افتاد، ابراز تاسف می‌کند یا خیر.

لوید آستین گفت که او در آن زمان از تصمیم جو بایدن برای خروج تمام سربازان حمایت کرد و در این مورد «قطعاً پشیمان نیست.»

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین امریکا بارها از نحوه خروج امریکا از افغانستان انتقاد کرده‌است.

جیم بانکس سپس از رئیس مجلس نمایندگان امریکا خواست تا حکومت بایدن را بابت آنچه در افغانستان اتفاق افتاده است پاسخگو بسازد.

ترامپ و هم حزبی‌هایش بارها دولت بایدن را به خروج بی برنامه از افغانستان متهم کرده‌است.

ترامپ معتقد است که خروج امریکا باعث نفوذ چین در افغانستان‌ شده‌است.

دفاع آقای آستین در حالی مطرح می‌شود که سناتورهای امریکایی قرار است به زودی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا در کنگره احضار کنند تا در باره خروج امریکا از افغانستان پاسخ دهد.

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا، در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس، خواستار دریافت اسناد وزارت خارجه در مورد خروج «فاجعه‌بار» از افغانستان شد.

مایکال مک‌کال؛ گفت که در حال گفت‌وگو با مقام‌های وزارت خارجه امریکا برای دریافت این اسناد است.

مک‌کال هشدار داد که اگر وزارت خارجه با درخواست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان برای دریافت اسناد پیش از شهادت آنتونی بلینکن در این کمیته موافقت نکند، احضاریه صادر خواهد شد.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *