هند ۱۰ هزار تن گندم به افغانستان کمک می‌فرستد

دولت هند اعلام کرده‌است که برای بهبود وضعیت اقتصادی تا ۱۰ هزار تن گندم به افغانستان کمک کند.

به گزارش کابل۲۴، کولمبو گازت روز شنبه، ۲۶ حمل، گزارش داده که تفاهم‌نامه کمک این مقدار گندم در بمبئی هند میان جی‌پی سینگ، دبیر مشترک بخش پاکستان، افغانستان و ایران وزارت امور خارجه هند و الیزابت فاور، نماینده و مدیر کشوری برنامه جهانی غذا در هند، امضا شده است.

قرار است ۱۰ هزار تن گندم کمکی هند از طریق بندر چابهار به افغانستان ارسال شود و توسط برنامه جهانی غذا به نیازمندان این کشور توزیع شود.

مدیر کشوری برنامه جهانی غذا در هند حین امضای تفاهم‌نامه یاد شده گفته است: «حمایت هند یک راه نجات برای خانواده‌های نیازمند بوده است و بخش مهمی از کمک‌های برنامه جهانی غذا به میلیون‌ها نفر در سراسر افغانستان است.»

از سوی دیگر، جی‌پی سینگ، مقام هندی امضاکننده این تفاهم‌نامه، گفته که کشورش به تعهد خود عمل کرده است.

این کمک در حالی صورت می‌گیرد که براساس گزارش‌ بخش‌های مرتبط به سازمان ملل متحد، بودجه کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان در افغانستان در حال پایان یافتن است.

هشدار اوچا

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) هشدار داده است که نزدیک به ۲۰ میلیون تن در افغانستان از بحران شدید گرسنگی رنج می‌برند که شش میلیون تن آن‌ها در آستانه قحطی هستند.

اوچا روز پنج‌شنبه، ۲۴ حمل، با نشر گزارشی نگاشته است که اگر بودجه برای این نهاد تامین نشود، ممکن است افغانستان با یک فاجعه انسانی عظیم روبه‌رو شود.

براساس شمارشی که در ۱۳ اپریل توسط اوچا انجام شد، برنامه واکنش بشردوستانه برای افغانستان در سال ۲۰۲۳ در زمره کمترین بودجه در جهان است.

این نهاد افزوده است که از ۴.۶ میلیارد دالر درخواست‌شده از سوی این نها، تنها ۲۵۱ میلیون دالر توسط آژانس‌ها دریافت شده که کمی بیش از ۵.۴ درصد از کل بودجه مورد نیاز است.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل تصریح کرده است که کمبود بودجه، آژانس‌های بشردوستانه را مجبور می‌کند تا کمک‌های نجات جان میلیون‌ها تن را در زمانی که کمک‌ها باید افزایش یابد، کاهش دهند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *