ذبیح‌الله مجاهد اظهارات وزیر دفاع روسیه را رد کرد

ذبیح‌الله مجاهد به اظهارات سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای واکنش نشان داده و آن را رد کرده‌است.

به گزارش کابل۲۴، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا.ا، پس از چاشت روز یک‌شنبه، ۱۰ ثور، در اعلامیه‌ای گفته که این گروه نه تنها پس از سال‌ها امنیت را در افغانستان تامین کرده، بلکه با سیاست‌های اقتصادمحور به بهبود امنیت کشورهای منطقه نیز کمک کرده است.

مجاهد گفته است که ا.ا.ا. نمی‌خواهند تهدیدهای امنیتی در افغانستان موجود باشد.

در اعلامیه ا.ا.ا آمده است که در نزدیک به دو سال گذشته نه تنها از افغانستان تهدیدی متوجه کشورهای منطقه نشده بلکه جنگجویان ا.ا.ا. برای از بین بردن لانه‌های داعش مبارزه کرده‌اند.

ا.ا.ا مدعی شده‌اند که به هیچ فرد و گروهی اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کنند؛ اما از کشورهای دیگر نیز توقع دارند که به شهروندان‌شان اجازه ندهند تا در رویدادهای ویرانگر در افغانستان نقش داشته‌ باشند.

سرگئی شویگو؛ وزیر دفاع روسیه، در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در دهلی پایتخت هند که اواخر هفته گذشته برگزار شد گفت که گروه‌هایی مثل القاعده و داعش، در نظر دارند تا نفوذ خود در این کشور‌ها را بیش‌تر سازند.

وزیر دفاع روسیه بر نیاز به تدابیر جدید امنیتی تاکید کرد و برای جلوگیری از حضور امریکا در منطقه، خواستار تقویت نیروی جنگی کشورهای آسیای‌ میانه شده است.

او هشدار داد که «گروه‌های تروریستی» فعال در افغانستان، فعالیت‌های‌شان را در کشورهای آسیای میانه گسترش داده‌اند.

این در حالی است که وزیر دفاع روسیه در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در هند گفته است که گروه‌های تروریستی از افغانستان امنیت کشورهای منطقه را تهدید می‌کنند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *