دیدار هیات بلندپایه قطر با ملاحسن آخوند در قندهار

هیات بلندپایه دولت قطر به ریاست نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه و عضویت رییس استخبارات این کشور با رهبران ا.ا.ا در قندهار دیدار کرده است.

به گزارش کابل۲۴، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا.ا، جمعه‌شب، ۲۲ ثور، در رشته‌توییتی از دیدار محمد بن عبدالله آل‌ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر و عبدالله الخلیفی، رییس استخبارات این کشور با ملا محمدحسن آخوند، رییس‌الوزرای ا.ا.ا، در قندهار خبر داده است.

مجاهد، استحکام روابط میان ا.ا.ا و قطر، افزایش اعتماد میان دو طرف، همکاری در بخش‌های تعلیمی، صحی و اقتصادی را از محور‌های مورد بحث دیدار ملا حسن با هیات دولت قطر گفته است.

ظاهرا این هیات حامل پیامی از جانب امیر قطر به ا.ا.ا است.
از دیدار این هیات با ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر ا.ا.ا چیزی گفته نشده است.

سفر هیات بلندپایه قطر به قندهار در اوضاعی صورت می‌گیرد که این کشور در آغاز ماه جاری میلادی میزبان نشست ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد با بیش از ۲۰ نماینده ویژه کشورها و سازمان‌ همکاری اسلامی بود.

در این نشست وضعیت افغانستان و عمل‌کر‌دهای ا.ا.ا در بیشتر از ۲۰ ماه گذشته به بررسی گرفته شد.

انتظار می‌رود هیات قطری برایند این نشست و خواست جامعه جهانی از ا.ا.ا را به این گروه در کابل و قندهار شریک کند.

قطر از کشور‌های متحد ا.ا.ا محسوب می‌شود.

قطر از کشورهای همسو و حامی ا.ا.ا به شمار می‌رود که در بیش از ۱۰ سال گذشته، ضمن پناه دادن به رهبران ا‌.ا.ا، از دفتر سیاسی آنان در دوحه حفاظت کرده است.

در سال ۲۰۱۲ و هم‌زمان با گسترش جنگ در افغانستان، قطر دفتر سیاسی آنان ا.ا.ا را در دوحه گشود و بسیاری از رهبران ا.ا.ا را که در مرزهای افغانستان و پاکستان متواری بودند، به قطر دعوت کرد.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *