هند یک محموله مواد مخدر از مبدا افغانستان را کشف کرد

نیروهای دریایی هند یک‌ محموله بزرگ مواد مخدر حاوی مت‌آمفتامین را از آب‌های جنوبی این کشور کشف کرده که ادعا شده مبدا آن افغانستان بوده است.

به گزارش کابل۲۴، اکونومیک تایمز گزارش داده است که این محموله دو هزار و ۵۰۰ گرامی با ارزش ۱۲ هزار کرور هندی امروز (شنبه، ۲۳ ثور) در ساحل کرالا ضبط شده است.

نیروهای دریایی هند یک تبعه پاکستان را در پیوند به قاچاق این محموله مت‌آمفتامین با خلوص بالا که مقصد آن گفته می‌شود هند بوده است، بازداشت کرده‌اند.

به گزارش این رسانه، محموله توقیف شده سومین محموله بزرگ‌ مواد مخدر طی یک‌ونیم سال گذشته است که از افغانستان به مقصد هند، سریلانکا و مالدیو قاچاق می‌شود.

نیروی دریای هند گفته است که طی عملیات‌های مشابه از طریق آب‌های جنوبی این کشور تا کنون حدود ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مت‌آمفتامین، ۵۰۰ کیلوگرم هروئین و ۵۲۹ کیلوگرم چرس کشف و ضبط کرده‌اند.

این در حالی است که‌ هند بارها نسبت به افزایش قاچاق موادمخدر از افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

به نوشته‌ این نشریه‌، محموله توقیف‌شده سومین محموله بزرگ‌ مواد مخدر طی یک سال و نیم گذشته است که از افغانستان به مقصد هند، سریلانکا و مالدیو قاچاق می‌شود.

نیروی دریای هند گفت که طی عملیات‌های مشابه در یک سال‌ونیم گذشته از طریق آب‌های جنوبی این کشور، تاکنون حدود ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مت‌آمفتامین، ۵۰۰ کیلوگرم هروئین و ۵۲۹ کیلوگرم حشیش کشف و ضبط شده است.

آژانس مبارزه با مواد مخدر هند در مورد محموله اخیر که مبدا آن افغانستان اعلام شد، گفت که مخفیگاه اصلی این محموله‌ مواد مخدر در یک «کشتی مادر» – کشتی بزرگی که در طول سفر مواد مخدر را بین قایق‌های مختلف توزیع می.کند – بود که از سواحل مکران در اطراف پاکستان و ایران حرکت خود را آغاز کرده بود

آخرین نگرانی دهلی‌نو در این زمینه در نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری‌های شانگهای مطرح شد.

مت‌آمفتامین، یک‌ مواد به‌شدت اعتیادآور که سیستم اعصاب مرکزی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از آن در تهیه مواد نشئه‌آور دیگر نیز استفاده می‌شود.

 

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *