دو متهم افغان حمله بر شاه‌چراغ هفته آینده در ایران اعدام می‌شوند

بربنیاد گزارش‌ها، سید کاظم موسوی، رییس‌ کل دادگستری ولایت فارس از تایید حکم اعدام دو متهم افغان پرونده واقعه زیارت شاه‌چراغ خبر داده است.

خبرگزاری هرانا روز دوشنبه، ۱ جوزا، گزارش داد که حکم اعدام این افراد تایید شده و به‌زودی در ملأ عام اجرا خواهد شد.

در همین حال، منابع از یکی از نهادهای حقوق بشری ایران به رسانه‌ها می‌گویند که دو شهروند افغانستان که به اعدام در ملأ عام محکوم شده‌اند حکم‌‌شان براساس اعترافات اجباری است.

این دو شهروند افغانستان محمدرامز رشیدی و سیدنعیم هاشم قتالی نام دارند.

از جانبی، رییس‌ کل دادگستری ولایت فارس در این مورد گفت: «با توجه به این‌که متهم اصلی این حادثه در شب وقوع حادثه کشته شد، از پنج متهم دیگر پرونده، حکم اعدام دو متهم تایید و به‌زودی در خیابان ۹ دی اجرا خواهد شد.»

او افزود: «حادثه حرم شاهچراغ دو بُعد دارد که یک قسمت مربوط به قصور و کوتاهی در بخش انتظامات است که در دادسرای نظامی فارس این بخش از پرونده در دست رسیده‌گی است.»

به گفته موسوی، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های متهمان این پرونده که تمام‌شان تبعه «یک کشور همسایه» ایران هستند، در دادگاه‌های انقلاب شیراز و تهران برگزار شده است.

گفتنی است که سال گذشته یک مهاجم مسلح با یک کلاشینکوف وارد زیارت شاه‌چراغ در شهر شیراز ایران شد و بیش از ۳۰ تن را هدف گلوله قرار داد.

داعش مسوولیت این حمله را بر دوش گرفت و مقام‌های ایرانی وعده انتقام دادند.

فرد مهاجم پس از تیراندازی از سوی نیروهای امنیتی ایران زخمی شد و‌ سپس در شفاخانه جان باخت.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *