پاکستان ۶۶ زندانی افغان را آزاد کرد

وزارت امور خارجه اعلام کرده است که دست‌کم ۶۶ تن از شهروندان کشور که در زندان‌های پاکستان به‌سر می‌بردند آزاد شده‌اند.

به گزارش کابل۲۴، عبدالجبار تخاری، جنرال قونسل ا.ا.ا در شهر کراچی، می‌گوید که این شهروندان روز (چهارشنبه، ۳ جوزا) از زندان‌های سند آزاد و از مرز چمن به کشور منتقل شدند.

تخاری در یک‌ نوار تصویری از حکومت پاکستان خواسته تا روند بازداشت مهاجران افغان در آن کشور را متوقف و شهروندان باقی‌مانده در زندان‌های این کشور را آزاد کند.

جنرال قونسل ا.ا.ا در شهر کراچی می‌گوید که در میان زندانیان آزاد شده کودکان نیز شامل هستند.

پیش از این طی نزدیک به دو سال، دو هزار و ۲۷۶ تن از شهروندان کشور از زندان‌های پاکستان آزاد شده‌اند.

این در حالی است که پولیس پاکستان صدها تن از مهاجران افغان را که گفته‌ می‌شود به‌گونه غیرقانونی در آن کشور به‌سر می‌برند را بازداشت کرده است.

روایت‌هایی نیز‌ وجود دارد که پولیس پاکستان شهروندان افغانستان در زندان‌های آن کشور را شکنجه و‌ لت‌وکوب می‌کند.

پیش از این منابعی گفته بودند که نیروهای امنیتی پاکستان افرادی که اسناد قانونی اقامت نیز با خود داشته‌اند را بازداشت و‌ زندانی کرده‌اند.

شمار زیادی از مردم افغانستان به خاطر کارهای ضروری از جمله درمان به پاکستان می‌روند، اما بر اساس گزارش‌ها روند بازداشت آن‌ها در ماه‌‎های اخیر سرعت یافته است.

بر اساس گزارش‌ها، چندین زندانی بیمار افغان عمدتاً بنابر دسترسی نداشتن به خدمات درمانی در زندان‌های پاکستان جان داده‌اند.

هزاران افغان بعد از سقوط دولت پیشین به پاکستان رفته‌اند.

از سویی هم هزاران افغان دیگر در طول جنگ‌های داخلی افغانستان به پاکستان پناهنده شده‌اند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *