مجاهد: ما خواهان روابط خوب با جامعه جهانی هستیم

ذبیح‌الله مجاهد، به روزنامه واشنگتن‌ پست گفته است که ا.ا.ا خواهان روابط خوب با جامعه‌ی جهانی است، اما این امر به‌گفته‌ی او، «نمی‌تواند تنها در یک طرف باشد».

به گزارش کابل‌۲۴، مجاهد افزوده است: «آن‌ها (جامعه‌ی جهانی) هرگز از ما حمایت نخواهند کرد. پس [ما] چرا باید به خواسته‌های‌شان گوش دهیم؟»

سخن‌گوی ا.ا.ا در بخشی از گفت‌وگوی خود گفته‌است که رهبر  ا.ا.ا. می‌خواهد روابط خوب با مردم و جامعه‌ی بین‌المللی داشته باشد.

مجاهد به روزنامه واشنگتن‌ پست گفته است: «او در این‌جا در یک خانه‌ی اجاره‌ای زندگی می‌کند، نه یک قصر مجلل در کابل. او می‌خواهد روابط بهتری با ملت و جامعه‌ی بین‌المللی داشته باشد.»

از دیدار رهبر ا.ا.ا با مقام‌های خارجی تنها یک‌بار گزارش شده است. طبق گزارش رویترز، هبت‌الله آخوندزاده اخیرا با شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه‌ی قطر دیدار کرده است.

به‌نوشته‌ی رویترز، در این دیدار در مورد حل تنش بین افغانستان و جامعه‌ی جهانی گفت‌وگو شده که بیانگر تمایل ا.ا.ا برای بحث در مورد راه‌های پایان‌دادن به انزوای بین‌المللی این گروه است.

در گزارش رویتزر به نقل از یک منبع آگاه آمده است که دولت امریکا در جریان این گفت‌وگو قرار گرفته است و در حال هماهنگی روی همه‌ی موضوعات مورد بحث، از جمله ادامه‌ی گفت‌وگو با ا.ا.ا است.

منبعی که به شرط محفوظ‌ماندن هویتش با رویترز صحبت کرده، گفته است که این نشست «بسیار مثبت» بوده و هبت‌الله آخوندزاده «بسیار علاقه‌مند» ادامه‌ی گفت‌وگو با جامعه‌ی جهانی بوده است.

با گذشت نزدیک به دو سال از تسلط ا.ا.ا بر کابل، تا اکنون هیچ کشوری این ا.ا.ا را به‌گونه‌ی رسمی به‌عنوان حکومت افغانستان به رسمیت نشناخته است.

بااین حال، دیدارهای مقام‌های سازمان‌ ملل و دیگر افراد تاثیر گذار با مقام های دولت فعلی افغانستان در شرایط گوناگون جریان دارد.

یکی از موارد قابل بحث در این دیدارها، بازگشایی مکاتب دخترانه، ادامه کار زنان در ادارات و سازمان‌های ملی و بین‌المللی در افغانستان است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *