زنان ۸ هزار مجوز کار دریافت کرده‌اند

اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان اعلام کرده که حدود ۸ هزار مجوز کار برای زنان کارآفرین کشور در ولایت‌های شرقی و غربی صادر شده است.

به گزارش کابل۲۴؛ اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان، روز دوشنبه، ۲۹ جوزا، اعلام کرد که حدود ۸ هزار مجوز برای زنان کارآفرین کشور صادر شده است.

فریبا نوری؛ معاون اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان، در مراسم گشایش نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات داخلی گفته حدود ۸ هزار مجوز برای زنان تجارت‌پیشه در ولایت‌های شرقی و غربی صادر شده است.

او همچنین گفت که این زنان با این مجوزها در حال حاضر در ۹ بخش مختلف کار می‌کنند.

اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان با مشارکت ۸۰۰ زن تاجر و کارخانه‎‌دار به منظور توسعه تجارت خارجی زنان افغان در سال ۲۰۱۷ میلادی در کابل تاسیس شد که با روی کار آمدن مجدد طالبان پیش‌تر به طور موقت تعطیل شده بود.

خانم نوری افزود که این اداره در حال حاضر با شماری از نهادهای داخلی و خارجی تفاهم‌نامه‌هایی را به منظور گسترش فعالیت زنان امضا کرده است.

در دو سال اخیر زنان کارآفرین نمایشگاه‌هایی از صنایع داخلی افغانستان را در ولایت‌های بلخ، کابل و هرات برگزار کرده‌اند که با وجود ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های حکومت طالبان بر کار و فعالیت زنان، توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

این در حالی است که زنان در افغانستان از کار در اکثر ادارات دولتی و تقریبا تمام دفاتر غیردولتی از جمله سازمان ملل منع شده‌اند.

در کنار این زنان در حوزه‌های خصوصی در تجارت‌های کوچک و کلان همچنان فعال هستند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *