یک فرد مسلح در جریان تیراندازی در مقابل کنسولگری امریکا در جده کشته شد

خبرگزاری دولتی عربستان شام چهارشنبه خبر داد که یک مرد مسلح در نزدیک کنسولگری امریکا در شهر جده توسط نیروهای امنیتی سعودی به ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش کابل۲۴، در این رویداد یک محافظ نیپالی این کنسولگری در جریان درگیری زخمی شد و جان باخت.

این خبرگزاری نوشت که مرد مسلح موتر خود را در نزدیک ساختمان کنسولگری متوقف کرد و با سلاح به آن نزدیک شد. در واکنش، نیروهای امنیتی به سوی مهاجم آتش گشودند و او را از پا درآوردند.

یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا با تایید این تیراندازی گفت که با مسئولان عربستان سعودی در تماس اند و تحقیقات در این مورد آغاز شده است.

سخنگوی پولیس منطقه مکه اعلام کرد، ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه یک خودرو در نزدیکی ساختمان کنسولگری امریکا در جده توقف کرد و فردی مسلح به سلاح گرم از آن پیاده شد و نیروهای امنیتی حاضر در محل با او درگیر شدند که در این درگیری فرد مسلح کشته شد.

این سخنگو اضافه کرد، در نتیجه تبادل آتش، یک مامور امنیتی کنسولگری با تابعیت نپالی نیز زخمی شد و بر اثر شدت جراحات جان‌باخت.

به گزارش رویترز، تحقیقات در مورد این تیراندازی همچنان ادامه دارد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت، سفارت و کنسولگری آمریکا در عربستان همچنان با مقامات این کشور در خصوص این تیراندازی در ارتباط هستند.

کنسولگری امریکا در جده در سال‌های اخیر چندین بار هدف حمله قرار گرفته است.

در جریان یک بمب‌گذاری انتحاری در سال ۲۰۱۶ در نزدیکی این کنسولگری دو نفر زخمی شدند.

در سال ۲۰۰۴، پنج نفر با بمب و اسلحه به کنسولگری امریکا در جده یورش بردند و چهار پرسنل امنیتی سعودی را در خارج و پنج کارمند محلی را در داخل این کنسولگری کشتند. در این حمله سه نفر از مهاجمان کشته و دو نفر نیز دستگیر شدند.

جده در ماه‌های گذشته کانون فعالیت‌های دیپلماتیک امریکا و عربستان برای میانجیگری بین جناح های درگیر در سودان بوده است.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *