شینید اوکانر آوازخوان مشهوری که مسلمان شده بود، درگذشت

شینید اوکانر آوازخوان، آهنگ ساز و فعال سیاسی – اجتماعی که با آهنگ “هیچ چیز شبیه تو نیست” به شهرت جهانی رسید، در سن ۵۶ سالگی درگذشت.

به گزارش کابل۲۴؛ خانواده اوکانر بدون ذکر دلیل مرگ وی در بیانیه‌ای گفته است: “با اندوه فراوان درگذشت شینید عزیزمان را اعلام می‌کنیم.”

او در سال ۱۹۹۰ با “تک‌آهنگ” موفق خود “هیچ چیز شبیه تو نیست” به شهرت جهانی رسید و پس از سال‌ها مبارزه با آلام روحی و روانی چشم از جهان فرو بست.

لیو ورادکار، صدراعظم ایرلند با ابراز تاسف گفت: “موسیقی او را در سراسر جهان دوست داشتند و استعداد او بی‌بدیل و غیر‌قابل مقایسه بود. تسلیت به خانواده، دوستانش و همه کسانی که از موسیقی او لذت می‌بردند.”

این خواننده و فعال سیاسی – اجتماعی در سال ۲۰۱۸ به اسلام گروید و نام خود را به “شهدا صداقت” تغییر داد، اما همیشه با نام اصلی خود به اجرای برنامه ادامه داد.

او در آن‌زمان در تویتر خود نوشت که این تصمیم نتیجه سیر و سلوک هوشمندانه‌ای بوده که او پس از مطالعه متون دینی به آن رسیده است.

اوکانر در طول زندگی حرفه‌ای و موسیقی‌اش، درباره سفر معنوی‌اش و این که به دین اسلام گرویده بود، فعالیت‌های اجتماعی، دیدگاه‌های سیاسی – اجتماعی و همچنین آسیب‌های روحی و روانی خود، همواره با مردم صادق بود.

کتاب خاطرات او که در سال ۲۰۲۱ چاپ شد، گذشته پر دردسر و مبارزات روحی و آلام روانی او را روشن می‌کند.

شینید نخستین البوم مطرح خود را در سال ۱۹۸۷ منتشر کرد که مورد توجه منتقدان قرار گرفته و به جدول ۴۰ البوم برتر بریتانیا و امریکا راه یافت.

او از ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۴ توانست ۱۰ البوم منتشر کند اما از سال گذشته که پسر ۱۷ ساله‌اش خودکشی کرد، بسیار افسرده شده بود.

شایعاتی وجود داشت که او پس از اینکه به دین اسلام گرویده است دوباره منصرف و هندو شده‌است که از سوی خودش رد شد.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *