حمله اوکراین به بندر نووروسیسک روسیه در دریای سیاه

وزارت دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد اوکراین در طول شب با دو قایق بدون سرنشین به پایگاه نیروی دریایی روسیه در شهر نووروسیسک حمله کرد که این حمله توسط ناوهای جنگی روسیه شناسایی و خنثی شد.

به گزارش کابل‌۲۴، به نقل از اسپوتنیک، این وزارت‌خانه اعلام کرد: در طول شب، نیروهای مسلح اوکراین با دو قایق بدون سرنشین به پایگاه دریایی نووروسیسک حمله کردند اما این حمله با آتش ناوهای روسی خنثی شد.

انفجارهایی شب گذشته در نزدیکی بندر نووروسیسک روسیه در دریای سیاه گزارش شده است.

به نظر می‌رسد فیلم‌هایی که روز جمعه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مربوط به انفجارهای شدیدی باشد که در بندر نووروسیسک رخ داده که مرکز اصلی صادرات روسیه است.

وزارت دفاع روسیه حمله اوکراین به پایگاه دریایی خود در در این بندر با دو پهپاد دریایی را تایید کرده است

ونیامین کندراتیف، فرماندار منطقه کراسنودار در تلگرام با بیان اینکه ارتش روسیه حمله را دفع کرد، گفت که این حمله خسارت مادی یا تلفاتی نداشته است.

حمله به پایگاه دریایی روسیه در نووروسیسک
منطقه کراسنودار
کنسرسیوم خط لوله خزر که کنسرسیوم و خط لوله‌ای نفتی برای انتقال نفت خزر از میدان تنگیز در قزاقستان به پایانه صادراتی در نووروسیسک است، امروز اعلام کرد که زیرساخت‌های آن در حمله اوکراین آسیب ندیده و نفت در حال بارگیری در لنگرگاه است.

بنابر اعلام کنسرسیوم خط لوله کاسپین که نفت نفتکش‌های این بندر را بارگیری می‌کند، به‌دنبال این حمله هرگونه حرکت کشتی‌ها را به طور موقت، متوقف شده است.

پهپادهای دریایی کشتی‌های کوچک و بدون سرنشینی هستند که روی سطح آب یا زیر آب حرکت می‌کنند

تنها یک توقف موقت بارگیری روی داده است.

منابع دفاعی اوکراین به سی‌ان‌ان گفته‌اند که از پهپادهای دریایی در حمله به پل کرچ در شبه‌جزیره کریمه در ماه ژوئیه نیز استفاده شده است.

نووروسیسک یکی از بزرگترین بندرها در دریای سیاه است.

رسانه‌های دولتی روسیه می‌گویند که خدمات اورژانس در منطقه گزارش‌های مربوط به انفجارها را تایید کرده و سرویس‌های امنیتی نیز مطلع شده‌اند.

این چندمین حمله اوکراین بر مواضع روسیه در مسکو و دیگر شهرهای روسیه است.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *