کیم جونگ اون پوشیدن پتلون کوتاه را برای زنان ممنوع کرد

رژیم کوریای شمالی خواستار وفاداری کامل به کیم جونگ اون و احکام تعیین شده از طرف وی است و در همین خصوص منبعی ناشناس از دستگیری ۱۰ زن به دلیل پوشیدن پتلون بالای زانو خبر داد.

به گزارش کابل۲۴؛ کوریای شمالی که همواره برای اعمال ممنوعیت‌هایش شناخته شده است، این بار با ممنوعیت پوشیدن پتلون کوتاه برای زنان توجهات را به خود جلب کرده است.

در شرایط گرمای ۳۰ درجه در این کشور، کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی پوشیدن پتلون کوتاه توسط زنان را «مد سرمایه‌داری» اعلام کرد.

منبعی ناشناس که از دستگیری ۱۰ زن به دلیل پوشیدن پتلون بالای زانو خبر داده بود، در این باره توضیح داد که افراد دستگیر شده «مجبور شدند تا با نگارش و امضای متنی، متعهد شوند که در صورت تکرار این نوع پوشش با عواقب قانونی مواجه خواهند شد.»

ممنوعیت پتلون کوتاه بخش جدیدی از قانونی است که در سال ۲۰۲۰ تصویب شد و قصد دارد تا به رفتارهای به اصطلاح «ضد سوسیالیستی» پایان دهد.

از ممنوعیت استعمال سیگار تا رنگ کردن مو برای زنان در کوریای شمالی
در اوایل ماه اگست، رادیو آسیای آزاد خبر از ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی برای زنان داد. کیم جونگ اون که خود سیگاری معروفی است، با این حال از صدور حکمی این چنینی برای زنان دریغ نکرد.

در همان زمان، یکی از ساکنان پیونگان شمالی این گونه فاش کرد که دو زن به دلیل سیگار کشیدن در بیرون از خانه و در هنگام غذا خوردن جریمه شدند و به آن‌ها هشدار داده شد که در صورت دستگیری دوباره ممکن است به مدت یک ماه در یک مرکز کار انضباطی زندانی شوند.

غیرقانونی شدن شلوارک برای زنان اولین ممنوعیت پوشش در کره شمالی نبوده است. در سال گذشته، زنان به دلیل پوشیدن «مدهای سرمایه‌داری» یعنی پوشیدن شلوار تنگ و داشتن موهای رنگ شده محکوم شدند.

کوریای شمالی تنها کشور آسیایی نیست که ناظران جهانی را با قوانین سخت‌گیرانه خود در مورد نحوه پوشش شگفت زده کرده است.

در جاپان، مقامات رسمی مدت‌هاست که مقررات سخت‌گیرانه‌ای را برای پوشش دانش‌آموزان در مکاتب وضع کرده‌اند؛ که از رنگ لباس زیر گرفته تا اندازه جوراب و حتی مدل مو را هم شامل می‌شود.

دختران دانش‌آموز از اینکه موهای خود را به شکل دم اسبی ببندند منع شده‌اند، چرا که اینگونه تصور می‌شود که آشکار کردن پشت گردن آنها می‌تواند دانش‌آموزان پسر را از نظر جنسی «تحریک» کند.

چندین دهه است که این قانون سختگیرانه در جاپان پابرجا است و در مواردی طول دامن، شکل ابرو و حتی رنگ مو را هم شامل می‌شود.مکاتب جاپان

برخی از مدارس آنقدر در این زمینه سختگیر هستند که اگر دانش‌آموزی دارای موهای سیاه و صاف نباشد از آن‌ها عکس‌هایی می‌خواهند تا ثابت کند این رنگ و بافت مو همان رنگ و بافت طبیعی موهایشان است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *