آتش‌سوزی در یک عروسی در عراق ۲۵۰ کشته‌ و زخمی برجای گذاشت

در پی وقوع آتش‌سوزی در یک مراسم عروسی در شهر حمدانیه در شمال عراق، دست‌کم ۱۰۰ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ نفر هم زخمی شدند.

در شفاخانه اصلی حمدانیه که منطقه عمدتا مسیحی نشین در شرق موصل است، آمبولانس‌ها با سرعت در حال انتقال زخمی‌ها و مجروحان این حادثه بودند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که ده‌ها نفر در حیاط این شفاخانه جمع شده‌اند تا برای افراد نیازمند خون اهدا کنند. مردم همچنین مقابل دروازه‌های باز یک لاری یخچال‌دار که اجساد قربانیان در درون کیسه‌های سیاه قرار داده شده بود، تجمع کردند.

بر اساس اعلام مقام‌های دولتی وجود پنل‌های پیش‌ساخته‌ای که بسیار قابل اشتعال و با استنداردهای ایمنی مغایر بوده دلیل بروز این آتش‌سوزی مرگبار است.

در بیانیه منتشر شده از سوی دولت عراق آمده است: «آتش سوزی باعث ریزش برخی از قسمت‌های سقف به دلیل استفاده از مصالح ساختمانی بسیار قابل اشتعال و کم هزینه شده است.»

اطلاعات اولیه حاکی از آن است که آتش‌بازی باعث شعله‌ور شدن ابتدایی آتش شده و در ادامه به دلیل وجود مصالح قابل اشتعال به سوختن کل سالن منجر شده است.

محمد شیعه السودانی، نخست وزیر عراق در بیانیه ای کوتاه از وزرای صحت و داخله خواست تا تمام تلاش‌های خود را برای کمک به قربانیان این حادثه به کار گیرند.

وزارت صحت عراق اعلام کرده است که کمک‌های پزشکی از بغداد و سایر استان‌ها به منطقه اعزام شده‌اند. این وزارتخانه همچنین افزوده که تیم‌های وزارت بهداشت در استان نینوا برای مراقبت از مجروحان بسیج شده‌اند.

شهر حمدانیه مانند بسیاری دیگر از نقاط عراق در سال ۲۰۱۴ پس از ورود گروه داعش ویران شد و مردم آنجا روزهای سختی را سپری کردند.

پس از سرنگونی این گروه در سال ۲۰۱۷، این شهر هم به آرامی بازسازی شد و در ماه مارچ ۲۰۲۱ میزبان پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان بود.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *