حیفا بنت عزیز المکرین به عنوان سفیر جدید عربستان در اسپانیا معرفی شد

روزنامه ‘سعودی گزت’ گزارش داده است که حیفا بنت عزیز المکرین به عنوان سفیر جدید عربستان در اسپانیا تعیین شده است.

انتصاب خانم حیفا بنت عزیز المکرین، بخشی از تلاش‌های محمد بن سلمان ولیعهد جوان عربستان سعودی برای ارائه چهره‌ای مدرن‌تر از این کشور و آوردن زنان بیشتر بر روی صحنه سیاسی و اجتماعی است.

به گزارش کابل ۲۴، خانم المکرین روز سه‌شنبه در مقابل ملک سلمان، پادشاهی عربستان سعودی به عنوان سفیر این کشور در اسپانیا سوگند یاد کرد.

عربستان سعودی پیش از تعیین این سفیر جدید زن، پنج زن دیگر را به عنوان سفیر در نمایندگی‌های دیپلماتیک خود انتخاب کرده بود. این سفرا در ایالات متحده، سویدن، اتحادیه اروپا، فنلند و ناروی منصوب شده‌اند.

در سال‌های اخیر، پادشاهی عربستان سعودی گام‌های قابل توجهی برای توانمندسازی زنان و دادن فرصت‌های بیشتر به آنها برداشته است.

این تلاش‌ها بخشی از رویکرد تازه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تلقی شده که هدف آن ارتقای جایگاه زنان در این کشور اسلامی و ارائه تصویر متفاوت از سعودی به جهان است.

محمد بن سلمان، که در واقع حاکم اصلی عربستان سعودی دانسته می‌شود، در نظر دارد که اقتصاد این کشور را تا سال ۲۰۳۰ متحول کند و از وابستگی آن به درآمد نفت بکاهد.

محمد بن سلمان، اگر چه در زمینه تحولات سیاسی داخلی و خارجی، کارنامه پر از انتقادی در همین مدت کوتاه برای خود برجای گذاشته، اما در زمینه اصلاحات اجتماعی و حقوق زنان، چهره یک رهبر عملگرای مصمم از خود خلق کرده که از اصلاحات مهم و خبرساز، ترسی ندارد.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *