رانش زمین ناشی از طوفان در چین ۱۲ کشته برجای گذاشت

طوفان Gaemi که در فیلیپین به عنوان کارینا شناخته می شود، ویرانی های گسترده ای را در سراسر تایوان، فیلیپین و چین ایجاد کرده و حداقل 34 نفر را کشته و هزاران نفر دیگر را آواره کرده است.
ویرانی در فیلیپین

کابل 24: تعداد قربانیان در فیلیپین به 34 نفر رسید که 12 قربانی در منطقه کالابارزون، 11 نفر در مترو مانیل، 9 نفر در لوزون مرکزی و 2 نفر در منطقه بیکول قربانی شدند.

22 نفر بر اثر غرق شدن جان خود را از دست دادند، 5 نفر بر اثر برق گرفتگی، 6 نفر بر اثر رانش زمین مدفون شدند و 1 نفر نیز با سقوط درخت برخورد کرد.

رئیس جمهور فردیناند مارکوس جونیور به مقامات دستور داد تا تلاش ها در رساندن مواد غذایی و سایر کمک‌ها به روستاهای دورافتاده روستایی را تسریع بخشند.

حداقل 8 نفر در تایوان کشته و بیش از 800 نفر زخمی شدند که بیشترین تعداد مجروحان در کائوسیونگ (259)، تاینان (125) و تایچونگ (120) بود.

یک نفر هنوز مفقود است و بسیاری دیگر آواره شدند.

چین با سیل و رانش زمین مواجه است

رانش زمین از بقایای طوفان Gaemi در روز یکشنبه در نزدیکی شهر Hengyang در استان هونان جان 12 نفر را گرفت.

دو مقام از جمله معاون شهردار شهر لینجیانگ در ولایت جیلین در جریان عملیات امداد و نجات در سیل ناپدید شدند.

بیش از 27000 نفر در شمال شرقی چین تخلیه شدند و صدها کارخانه فعالیت خود را به حالت تعلیق درآوردند.

ولایت جیلین هشدارهای ارتقا یافته ای را برای بارندگی های شدید و جاری شدن سیل صادر کرد و مقامات لین جیانگ مدارس، کارخانه ها و مشاغل را تعطیل کردند و نسبت به “فاجعه های بزرگ سیل” هشدار دادند.

خدمات ریلی در ولایت گوانگدونگ و جزیره هاینان در جنوب چین به حالت تعلیق درآمد، در حالی که برخی از خطوط ریلی مسافری در ولایت‌های های جنوبی فوجیان و جیانگشی با حرکت طوفان به سمت شمال از سر گرفته شدند.

gaemi تقریباً 630000 نفر را در فوجیان تحت تأثیر قرار داده است که تقریباً نیمی از آنها نقل مکان کرده اند.

بقایای طوفان گیمی همچنان بارندگی های شدید و خطر سیل بیشتر را به مناطقی از چین که قبلاً غرقاب شده است به ارمغان می آورد.

طوفان قدرتمند ردپایی از ویرانی را در پی خود بر جای گذاشته است که بر نیاز به ادامه تلاش‌های امدادی و آمادگی در برابر بلایای طبیعی در مواجهه با رویدادهای شدید آب و هوایی تاکید می‌کند

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *