جایزه ۱۰میلیون دالری امریکا برای اطلاعات مربوط به مقام‌های ارشد سایبری سپاه پاسداران

برنامه موسوم به «پاداش عدالت» در وزارت خارجه امریکا با انتشار تصاویری از ۶ مقام ارشد مرکز فرماندهی سپاه سایبری انقلاب اسلامی، ۱۰ میلیون دالر جایزه برای هرگونه اطلاعاتی که منجر به تعیین محل و افشای هویت این افراد شود تعیین کرده است.

کابل ۲۴: حمیدرضا لشگریان، رئیس فرماندهی سایبری-الکترونیکی سپاه و از اعضای نیروی قدس سپاه، حمید همایونفال، مهدی لشگریان، میلاد منصوری، محمدامین صابریان، محمد باقر شیرین‌کار، که همه از اعضای ارشد فرماندهی سایبری-الکترونیکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هستند در این فهرست قرار دارند.

این شش نفر در دلو سال گذشته نیز توسط وزارت دارایی امریکا و به دلیل فعالیت‌های خرابکارانه سایبری در فهرست تحریم‌های امریکا قرار گرفتند.

وزارت خارجه امریکا گفته که افراد یاد شده از «مقامات ارشد فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند» و «فعالیت‌های مخرب سایبری را علیه زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده هدایت می‌کنند.»

بر اساس اطلاعیه تازه‌ای که در وب سایت این بخش از وزارت خارجه امریکا منتشر شده گروه سایبری موسوم به سایبر اونجرز که نامشان بارها با حملات سایبری به اسرائيل گره خورده، تحت نظارت این مرکز فرماندهی سپاه فعالیت می‌کند «به سیستم‌های کنترل صنعتی ساخت شرکت یونیترونیکز اسرائیل نفوذ کرده‌اند که در تأسیسات آب و فاضلاب و دیگر زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده از جمله انرژی، تولید و درمان استفاده می‌شود.»

براساس این اطلاعیه از نوامبر سال گذشته عوامل این گروه سایبری با نفوذ به کنترل‌گر منطقی برنامه‌پذیر یا پی ال سی که برنامه لازم برای اتوماسیون فرآیندهای صنعتی است چند سیستم را در آمریکا هک کرده‌اند و پیامی بر صفحه برنامه درج کرده‌اند که در آن آمده «مرگ بر اسرائيل، هر محصولی که ساخت اسرائيل باشد هدف مشروع سایبراونجرز» خواهد بود.

این اتفاق از جمله در اداره آب شهری آلیکوییپا در ایالت پنسیلوانیا در یکی از ایستگاه‌های تقویت فشار آب افتاده بود.

در دلو ماه سال گذشته پژوهشگران مرکز تحلیل تهدید مایکروسافت هشدار داد که عملیات سایبری گروههای منتسب به ایران که اسرائیل را هدف قرار میدهند، متمرکزتر، اصلاح‌شده‌تر و جسورانه‌تر شده است و افزایش هماهنگی میان عوامل سایبری این گروه‌ها توانایی‌شان را در ضربه به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا بیشتر خواهد کرد.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *