هبت‌الله آخوندزاده: نگویید این فرد فارسی‌زبان، پشتون، ازبک یا بلوچ است

هبت‌الله آخوندزاده، به مقام‌ها و اعضای ا.ا سفارش کرد که آنها نباید درگیر «احساسات قومی، زبانی و منطقه‌ای» شوند، و معیار دوستی و دشمنی‌ آنها باید «دین» باشد.

کابل ۲۴: هبت‌الله آخوندزاده در سخنانی که ظاهرا در مراسم رژه در فرودگاه نظامی قندهار ایراد شده، تاکید کرد که «نباید این تبعیض را داشته باشید که این فرد فارسی‌زبان، پشتون، تاجیک، ازبک یا بلوچ است.»

در نوار صوتی که ذبیح‌الله مجاهد در شبکه اجتماعی ایکس نشر کرده، آقای آخوندزاده می‌گوید در سال‌های گذشته رقابت‌های قومی و منطقه‌ای شکل گرفت و مردم به طور یکسان قربانی ظلم بودند و حالا زمان «مرهم‌‌‌گذاری» است.

رهبر ا.ا هشدار داده است در صورتی‌که «ظلم و وحشت حاکم شود و سفارشات شخصی وجود داشته باشد و افراد قدرتمند محاکمه نشوند»، نظامی که طالبان برپا کرده است، به گفته او «از بین خواهد رفت.»

رهبر ا.ا بازهم تاکید کرد که «ما تا زمانی که زنده هستیم، دین خدا و حکم شرعی را برای خود و دیگران اجرا خواهیم کرد.»

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *