قزاقستان کاردار امارت اسلامی را پذیرفت

پس از پذیرش سفیر رسمی امارت اسلامی از سوی امارات متحده عربی، قزاقستان نیز از پذیرش اعتمادنامه محمدالرحمان رحمانی، کاردار سفارت افغانستان در این کشور خبر داده‌است.

به گزارش کابل ۲۴، وزارت خارجه روز پنج‌شنبه، ۱ سنبله اعلام کرده‌است که  محمدالرحمان رحمانی با علی‌بیک باکایف، معاون وزیر امور خارجه قزاقستان، دیدار کرده‌است.

براساس این گزارش، باکایف پذیرش کاردار سفارت امارت اسلامی در آستانه را برای گسترش روابط تجاری میان قزاقستان و افغانستان مهم خوانده‌است.

قزاقستان امارت اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسد، اما طی سه سال گذشته روابط خوبی با افغانستان برقرار کرده‌است.

دولت قزاقستان چند ماه پیش نیز [طالبان] را از فهرست «گروه‌های تروریستی» این کشور حذف کرد.

وزارت خارجه پس از حذف نام امارت سلام از فهرست گروه های ممنوعه اعلام کرد تصمیم «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان مبنی بر حذف نام امارت اسلامی از فهرست‌ گروه‌های ممنوعه استقبال می‌کند.

بیانیه افزود: این اقدام پیشرفت مهمی در ارتقای سطح روابط قزاقستان و افغانستان است.

وزارت خارجه در آن زمان اظهار داشت قزاقستان شریک مهم تجاری و ترانزیتی افغانستان در منطقه است و چنین تصمیمی راه را برای پیشرفت و همکاری‌های بیشتر اقتصادی خواهد گشود که به نفع دو کشور است.

این در حالی است که روز گذشته وزارت خارجه امارات متحده عربی هم اعلام کرد که اعتبارنامه بدرالدین حقانی؛ سفیر امارت اسلامی در ابوظبی را پذیرفته است.

بدرالدین حقانی پیش از این کاردار امارت اسلامی در سفارت افغانستان در ابوظبی بود.

در این بیانیه آمده که معاون پروتکل وزارت خارجه امارات متحده عربی، به هدف گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه، سفیر «جمهوری اسلامی افغانستان» را پذیرفته است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *