سفارت افغانستان در عمان به امارت اسلامی واگذار شد

وزارت خارجه اعلام کرد که سفارت افغانستان در مسقط، پایتخت عمان با حضور دیپلماتان افغان دوباره فعال شده و به ارایه خدمات به شهروندان افغانستان و عمان ادامه می‌دهد.

کابل ۲۴: حافظ ضیا احمد؛ سخنگوی وزارت خارجه امروز سه‌شنبه، ۲۷ سنبله در بیانیه‌ای گفته که این سفارت روز یکشنبه هفته گذشته با همکاری دولت عمان فعال شده است.

او افزوده که فعال شدن این سفارت در تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و «دینی» میان ا.ا و عمان نقش مهمی دارد.

حکومت عمان تاکنون درباره واگذاری سفارت افغانستان در مسقط به دیپلماتان ا.ا چیزی نگفته‌است.

این در حالی است که امیرخان متقی؛ وزیر خارجه، یکشنبه‌شب در ضیافتی با سفیران و نماینده‌های کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از تقویت روابط ا.ا با کشورهای عربی خبر داد.

او گفت که ا.ا خواستار تعامل با تمام کشورهای جهان است و روابط ا.ا با کشورهای منطقه و کشورهای عربی در حال گسترش است.

تاکنون هیچ کشوری ا.ا را به رسمیت نشناخته؛ اما چندین کشور منطقه، از جمله ترکیه، چین، روسیه و برخی کشورهای عربی سفارت‌های افغانستان را به ا.ا واگذار کرده‌اند.

وزارت خارجه همچنین در ماه جولای امسال اعلام کرد که اسناد ۱۵ سفارت‌خانه در کشورهای اروپایی و امریکایی را معتبر نمی‌داند و پس از آن سفارت‌های افغانستان در دنمارک و بریتانیا از توقف فعالیت خود خبر دادند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *