مرد امریکایی ۱۸ سال اشتباهی پول برق همسایه خود را پرداخت می‌کرده

زمانی که یکی از ساکنان ایالت کالیفرنیا شروع به دقت در قیمت قبض برق ماهیانه خود کرد، متوجه شد که یک اشتباه باعث شده تا ۱۸ سال بیش از مصرف شخصی‌اش هزینه داشته‌است.

کابل ۲۴: کن ویلسون که از سال ۲۰۰۶ به تنهایی در یک مجتمع آپارتمانی در شهر واکاویل کالیفرنیا زندگی می‌کند، گفت که چند ماه پیش متوجه افزایش غیرعادی صورتحساب خود شد.

در تلاش برای کاهش هزینه‌ها او سعی کرد تا استفاده از برق را کاهش دهد و به همین منظور دستگاهی را برای نظارت بر میزان مصرف وات دستگاهش خریداری کرد.

وی گفت: «حتی بعد از اینکه همه چیز را خاموش کردم و به بیرون رفتم تا کنتورم را بررسی کنم، دیدم هنوز میتر کار می‌کند. باورم نمی‌شد.»

ویلسون گفت که در مورد این موضوع با شرکت تامین برق منطقه‌ای، شرکت گاز و برق اقیانوس آرام (PG&E)، تماس گرفت و آن‌ها نماینده ای را برای بررسی میتر برق به آپارتمان او فرستادند.

بررسی‌ها نشان داد که ظن او بی‌اساس نبوده است و آقای ویلسون پول برق آپارتمان کناری خود را از سال ۲۰۰۹ پرداخت می‌کرده است.

سخنگوی شرکت برق گفت: «تحقیقات اولیه ما نشان داد که پول یک مشتری ما از سال ۲۰۰۹ توسط آپارتمان دیگری پرداخت می‌شد».

شرکت برق منطقه‌ای می‌گوید این اتفاق به خاطر یک اشتباه در خواندن میتر برق پیش آمده‌است.

این شرکت در بیانیه منتشره به اشتباه خود اذعان کرده و گفته «متعهد به اصلاح وضعیت با مشتری است.»

این در حالی است که آقای ویلسون می‌گوید از زمانی که در سال ۲۰۰۶ به مجتمع نقل مکان کرد با همین شرکت قرارداد داشته و به همین خاطر معتقد است این اشتباه پرهزینه طولانی‌تر هم بوده‌است.

سخنگوی شرکت گاز و برق اقیانوس آرام گفت: «ما صمیمانه بابت این مسئله عذرخواهی می‌کنیم و از هر گونه ناراحتی پیش آمده ناشی از مدت زمان این موضوع متاسفیم.»

مسئولان شرکت گفته‌اند که کنتور آقای ویلسون را درست کرده‌اند تا او فقط سهم خود را از مصرف برق بپردازد. بیش از ۶۰۰ دالر ما به تفاوت نیز به حساب او واریز شده‌است.

این شرکت برق از مشتریانی که نگران استفاده و صورت‌حساب خود هستند خواسته تا برای اجتناب از بروز چنین مواردی شماره شناسه روی میتر برق خود را با شماره بیل ماهانه خود کنترل کنند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *