سفیر روسیه در اسلام‌آباد از یک انفجار جان سالم به در برد

سفارت روسیه در پاکستان اعلام کرد که آلبرت خوروف؛ سفیر این کشور در اسلام آباد از حادثه انفجار یک بمب در مسیر راه دیپلماتان در پاکستان جان سالم به در برد.

کابل ۲۴: پیشتر رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که یک بمب در مسیر راه دیپلماتان در منطقه سوات ایالت خیبرپختون‌خوا منفجر شد که به دیپلماتان آسیب نرسید اما حد اقل ۴ مامور پولیس کشته و زخمی شدند.

سفارت روسیه در اسلام آباد در بیانیه‌ای گفت که موتر همراه حامل سفیر این کشور و دیگر دیپلماتان امروز شنبه (۱ پولیسمیزان) هدف انفجار یک بمب کنارجاده‌ای در پاکستان قرار گرفته اما به آن‌ها آسیبی نرسیده است.

این سفارت جزئیات بیشتری درباره رویداد منتشر نکرده اما پیشتر رسانه‌های پاکستانی از قول مقام‌های پولیس خیبرپختون‌خوا گزارش دادند که یک کاروان حامل دیپلمات‌های خارجی در منطقه سوات که در نزدیکی مرز پاکستان و افغانستان است، هدف یک انفجار قرار گرفته است.

به گفته پولیس در این انفجار دیپلمات‌های خارجی آسیب ندیده‌اند اما دست‌کم یک مامور پولیس پاکستان کشته و سه پولیس دیگر زخمی شده‌اند.

یک مقام پولیس این ایالت به دان نیوز پاکستان گفت که این کاروان‌ حامل دیپلمات‌های ۱۲ کشور در پاکستان بود که به سمت استراحتگاه توریستی ملام جبا در منطقه سوات می‌رفتند.

بر بنیاد اظهارات او، دیپلمات‌هایی از کشورهای بوسنیا، روسیه، ویتنام، اتوپیا، رواندا، زیمبابوی، اندونزیا، ازیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و پرتگال در این کاروان بوده اند.

هنوز هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است اما تحریک طالبان پاکستانی در محلی که انفجار در آن صورت گرفته، فعال است.

پیشتر در ماه مارچ امسال گروهی از مهندسان چینی در ایالت خیبرپختون‌خوای این کشور در نتیجه یک انفجار کشته شدند که هرچند گروهی مسوولیت آن را نپذیرفت اما پاکستان گفت که این حمله از سوی تحریک طالبان پاکستان انجام شده‌است.

پاکستان می‌گوید که تحریک طالبان پاکستانی از سوی رژیم طالبان افغانستان حمایت می‌شود، در خاک افغانستان پناهگاه دارند و تجهیزات به‌جا مانده امریکایی نزد طالبان را دریافت می‌کنند

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *