جنگ اسرائیل با حزب‌الله، چین از لبنان حمایت کرد

چین ضمن محکوم کردن «حملات بی‌رویه علیه غیرنظامیان» در لبنان، تاکید کرد که «در کنار برادران عرب خود خواهیم ایستاد.»

کابل ۲۴: وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در همین راستا ضمن حمایت از لبنان آنچه را که «حملات بی‌رویه علیه غیرنظامیان» خوانده شده، محکوم کرد.

وزیر امور خارجه چین در جریان دیدار با همتای لبنانی خود در نیویارک تصریح کرد: ما تحولات منطقه به ویژه انفجار‌های اخیر دستگاه‌های ارتباطی در لبنان را به دقت زیر نظر داریم و حملات بی رویه علیه غیرنظامیان را قاطعانه محکوم می‌کنیم.

وانگ یی با اشاره به حملات کم‌سابقه روز دوشنبه اسرائیل به لبنان تاکید کرد که کشورش «هر گونه نقض هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل را به شدت محکوم می‌کند.»

همزمان با تشدید تنش‌ها میان اسراییل و حزب‌الله، ژان نویل بارو؛ وزیر امور خارجه فرانسه، دوشنبه‌شب، دوم میزان خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد لبنان شده‌است.

او در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرده است که این نشست باید در هفته جاری برگزار شود.

او همچنین از دوطرف درگیر خواسته است که به زندگی غیرنظامیان توجه کنند.

وزیر خارجه فرانسه افزوده: «من تقاضا کرده‌ام که نشست اضطراری شورای امنیت در همین هفته در مورد لبنان برگزار شود.»

براساس گزارش خبرگزاری فرانس‌پرس، جوزپ بورل؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیش از نشست رهبران کشورها در مجمع عمومی هشدار داده است که درگیری‌ میان اسراییل و حزب‌الله جنگ همه‌جانبه در خاورمیانه را شعله‌ور می‌کند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *