افغان‌ها می‌توانند بدون ویزا به مناطق اقتصادی ازبکستان و افغانستان تردد کنند

نماینده ویژه ازبکستان در امور افغانستان از گسترش روابط این کشور با افغانستان خبر داده و اعلام کرده که مردم افغانستان می‌توانند بدون ویزا در منطقه اقتصادی ایجادشده بین افغانستان و ازبکستان تردد کنند.

کابل ۲۴: عصمت‌الله ایرگاشف؛ نماینده ویژه ازبکستان در امور افغانستان اعلام کرده که مردم افغانستان می‌توانند بدون ویزا در منطقه اقتصادی ایجاد شده بین افغانستان و ازبکستان تردد کنند.

او همچنین گفته که روابط کابل و تاشکند در بالاترین سطح قرار دارد و دو کشور تلاش می‌کنند تا این روابط را بیش از پیش توسعه دهند.

ایرگاشف که در نشست امضای قرارداد یک میلیارد دالری استخراج گاز از «طوطی میدان» فاریاب صحبت‌ می‌کرد، افزود: امیدواریم با اجرای این قرارداد زمینه اشتغال برای هزاران افغانستانی‌ فراهم شود.»

او همچنین تاکید کرد که مردم افغانستان می‌توانند بدون ویزا در منطقه اقتصادی ایجاد شده بین افغانستان و ازبکستان رفت‌وآمد کنند.

نماینده ویژه ازبکستان خاطرنشان کرد که کشورش روی ساخت کارخانه‌های مشترک بین دو کشور کار می‌کند تا هزاران کارگر افغان در آن کار کنند.

این در حالی است که اخیرا ۱۲ تفاهم سرمایه‌گذاری به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دالر و ۲۳ تفاهم تجاری به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دالر به منظور توسعه روابط تجاری بین کابل و تاشکند بین مسئولان اقتصادی دو کشور امضا شد.

گزارش‌ها حاکی است که میزان تجارت میان دو کشور به بیش از ۴۶۰ میلیون دالر در سال جاری رسیده‌است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *