نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در آلماتی برگزار می‌شود

نمایشگاه بین‌المللی افغان – قزاق در شهر آلماتی قزاقستان برای ۵ روز برگزار خواهد شد و افغانستان با محوریت معرفی تولیدات ملی داخلی در راستای توسعه تجارت و ترانزیت در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد.

به گزارش کابل ۲۴، برگزاری نمایشگاه‌ها بین‌المللی برای توسعه اقتصاد و معرفی فرآورده‌های افغانستان فرصت بسیار حائز اهمیتی است که در همین راستا وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرد که نمایشگاه بین‌المللی مجمع افغان – قزاق در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اکتبر سال‌جاری میلادی در شهر آلماتی قزاقستان با محوریت گسترش روابط تجارتی و ترانزیتی افغانستان برگزار خواهد شد.

که این نمایشگاه به مدت ۴ روز برگزار خواهد شد و محصولات وفراوردهای افغانستان در ۶۷ هفت غرفه به نمایش قرار داده خواهد شد.

‏گفتنی است که این نمایشگاه شامل کنفرانس ارتباطات تجاری، نمایش محصولات و تولیدات داخلی افغانستان و دیدارهای دوجانبه مقام‌های دو کشور است.

در این نمایشگاه که به تاریخ ۲۸ میزان برگزار خواهد شد تجار و متشبثین افغان نیز حضور خواهند داشت

گفتنی است که محصولات و تولیدات افغانستان در این نمایشگاه در ۶۷ غرفه عرضه خواهد شد.

برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های تجارتی، نمایش محصولات و تولیدات افغانستان و برگزاری نشست‌های دوجانبه میان مقام‌های دو کشور از دیگر محورهای اصلی برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

گفتنی است که نمایشگاه بین‌المللی افغان – قزاق در ثور سال‎ ‌جاری به مدت دو روز در کابل برگزار شد و محصولات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه به نمایش گذاشته شد.

با توجه به برگزاری نمایشگاه‌های پی در پی در کشور افغانستان و حضور فعال نهادهای تجاری در نمایشگاه‌های اقتصادی سایر کشورها افغانستان به دنبال گسترش روابط خود با کشورهای منطقه است.

از سوی دیگر مهم‌ترین رکن برگزاری نمایشگاه‌ها به ویژه نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی ارتباط مستقیمی در توسعه صادرات دارد و در خصوص اهمیت نمایشگاه‌ها، توسعه صادرات تا حد زیادی حائز اهمیت است.

برهمین اساس افغاستان با محوریت معرفی تولیدات ملی این کشور در نمایشگاه افغان – قزاق شرکت خواهد کرد.

 

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *