نتانیاهو مجوز حمله به ایران را صادر کرد

یک مقام اسرائیلی به شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی نیوز گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل، مجوز حمله به برخی نقاط در ایران را در واکنش به حمله موشکی این کشور در ماه گذشته صادر کرده‌است.

کابل ۲۴: ای‌بی‌سی نیوز می‌گوید که این منبع اسرائیلی جزئیات بیشتری درباره این اهداف و اینکه آیا آنها صرفا اهدافی نظامی هستند یا خیر، ارائه نکرده‌است.

این گزارش همچنین تاکید می‌کند که زمان‌بندی مشخصی برای حملات اسرائیل هنوز تعیین نشده است.

از سویی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان هم در گزارش مشابهی در گفت‌وگو با یک منبع آگاه تاکید می‌کند که طرح اسرائیل برای پاسخ به حملات اول اکتبر آماده است.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل در گزارشی مدعی شد که نقاط حمله به ایران از سوی ارتش مشخص شده و هر لحظه ممکن است که انجام شود.

بنا به این گزارش، فهرستی از نقاط مد نظر که قرار است در حمله احتمالی به ایران هدف واقع شوند در اختیار نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسرائيل قرار گرفته است.

این در حالی است که به گفته این منبع آگاه، مقامات اسرائیلی، از جمله بنیامین نتانیاهو، به آمریکا اطمینان داده‌اند که حمله متقابل به ایران محدود به اهداف نظامی خواهد بود و شامل تأسیسات نفتی یا هسته‌ای نمی‌شود.

ایران در واکنش به کشتن حسن نصرالله رهبر حزب‌الله و اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس بیش از ۱۸۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد.

پیشتر بنیامین نتانیاهو وعده داده بود که ایران برای این حمله «بهای سنگینی» خواهد پرداخت.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *