قطار حامل محموله گندم افغانستان در قزاقستان از ریل خارج شد

براساس گزارش‌ها، قطار حامل گندم به افغانستان در قزاقستان از ریل خارج شده است.به گزارش تی‌ار‌تی، طبق بیانیه شرکت ملی راه آهن قزاقستان، این حادثه در ایستگاه «موئینتی-سریشاگان» در ولایت کاراگاندی قزاقستان رخ داده است.

طبق این گزارش، در این سانحه ۱۲ واگن قطار از ریل خارج و واژگون شده؛ اما تلفات جانی ندارد.

گفته شده که ترمیم قطار در جریان است و سایر خدمات قطارهای مسافربری که از همین ایستگاه می‌گذرند، به تعویق افتاده است.

شرکت ملی راه‌آهن قزاقستان با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد: این قطار در ایستگاه «موئینتی-سریشاگان» در ولایت «کاراگاندی» قزاقستان واژگون شده.

رسانه‌های قزاقستان اعلام کرده‌اند که در پی واژگون شدن این قطار، بازگشایی مسیر آغاز شده، اما حرکت قطارهایی که از مسیر می‌گذشتند متوقف شده است.

بخش بزرگی از گندم و آرد مورد نیاز در افغانستان از کشور قزاقستان و از طریق قطارهای باربری وارد می‌شود.

خبرگزاری «تی‌آرتی» ترکیه گزارش داده است که ۱۲ واگن قطار مملو از گندم صادراتی به افغانستان در قزاقستان از ریل خارج و واژگون شده است.

شرکت ملی راه‌آهن قزاقستان با نشر بیانیه‌ای اعلام کرده که این قطار در ایستگاه «موئینتی-سریشاگان» در ولایت «کاراگاندی» قزاقستان واژگون شده است.

در اعلامیه شرکت ملی راه‌آهن قزاقستان آمده که در این رویداد ۱۲ واگن باربری حامل گندم از ریل خارج شده، اما تلفات جانی در پی نداشته است.

رسانه‌های قزاقستان اعلام کرده‌اند که در پی واژگون شدن این قطار، بازگشایی مسیر آغاز شده، اما حرکت قطارهایی که از مسیر می‌گذشتند متوقف شده است.

بخش کلان از نیازمندی آرد و گندم افغانستان از قزاقستان تامین می‌شود. سالانه هزاران تن گندم و آرد قزاقستانی وارد بازار افغانستان می‌شود.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *