ابراز نگرانی پوتین و امام علی رحمان درباره حضور داعش در افغانستان

ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه و امام‌علی رحمان؛ رییس جمهور تاجیکستان درباره افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش کابل۲۴، رهبران روسیه و تاجیکستان در این گفتگوی تلفونی که روز جمعه (۱۹ حمل) انجام شد درباره نفوذ گروه داعش در افغانستان ابراز نگرانی کردند.

سفیر روسیه در دوشنبه؛ پایتخت تاجکستان به رسانه‌ها گفته‌است که اقداماتی برای تقویت حفاظت از مرزهای تاجیکستان در حال انجام است.

دو کشور روسیه و تاجیکستان معتقد اند که گروه داعش در شمال افغانستان نیرو دارد.

این در حالی ا‌ست که قبلا نیز کشورهای همسایه از رشد داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته‌بودند که نگران آینده امنیتی کشور هستند؛ اما طالبان به جهان اطمینان می‌دهند که افغانستان خانه تروریست‌ها نخواهد شد، هیچ کشوری از خاک افغانستان، هدف حمله قرار نخواهد گرفت و داعش تهدیدی جدی و بزرگ برای امنیت افغانستان نیست.

با این وجود، پاکستان و ایران می‌گویند که عوامل حملات تروریستی بر نمازگزاران شیعه در پیشاور و روحانیون ایران در حرم امام رضا اتباع افغانستان بوده‌اند.

پیش‌ از این، عمران خان؛ نخست‌وزیر پاکستان نیز ادعا کرده‌بود که اعضای سه گروه «تروریستی» شامل داعش شاخه خراسان، طالبان پاکستانی و ارتش آزادی‌بخش بلوچستان از افغانستان وارد آن کشور می‌شوند.

قاسم جومارت توقایف؛ رییس جمهوری قزاقستان نیز در جریان اعتراضات و آشو‌ب‌های اخیر در آن کشور مدعی شده‌بود که لیدرهای شورشیان از افغانستان و کشورهای خاورمیانه آمده‌اند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *