طالبان در غزنی قیود شب گردی اعمال کردند

منابع مردمی در شهر غزنی گفته اند که طالبان در حومه‌های اطراف این شهر، از ساعت 10 شب الی 4 صبح قیود شب گردی وضع کرده‌اند.

منابع مردمی در شهر غزنی گفته اند که طالبان در حومه‌های اطراف این شهر، از ساعت 10 شب الی 4 صبح قیود شب گردی وضع کرده‌اند.

به گزارش کابل۲۴، این منابع روز شنبه (17 ثور) به روزنامه 8 صبح گفته اند که طالبان از طریق مسجدها در این مورد اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

براساس اعلان طالبان، باشنده‌گان ساحات روضه، نوآباد و شهرک مهاجرین شهر غزنی، مکلف شده‌اند که بدون عذر موجه و ضروری در ساعات تعیین شده از خانه بیرون نشوند.

در اطلاعیه‌ای که از سوی طالبان در این مورد پخش شده، آمده است که در صورت انتقال مریض به شفاخانه، باید به مسوولان امنیتی طالبان در ساحات تماس گرفته شود. براساس این اطلاعیه، هرگاه مردم محل با طالبان در ساحات‌شان به تماس نشوند، در صورت وقوع کدام حادثه، مسوولیت بر دوش خودشان است.

گفته می‌شود طالبان این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرده‌اند که چندی قبل یک کارمند استخبارات این گروه در منطقه روضه ترور شد.

براساس گزارش‌ها، باری تجمع طالبان در داخل شهر غزنی نیز با پرتاب نارنجک مورد هدف قرار گرفته بود. گفتنی است که اخیراً حملاتی از سوی افراد ناشناخته بر نیروهای طالبان در نقاط مختلف کشور صورت گرفته و تلفاتی نیز برجای گذاشته است.

غزنی جز اولین ولایات است که سخت گیری های شبانه در آن اعمال می‌شود. هرچند به صورت معمول در غزنی تردد بعد از غروب آفتاب بصورت طبیعی رایج نیست.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *