نیروهای بریتانیا در ۶ ماه در افغانستان ۵۴ غیرنظامی را کشته‌اند

بی‌بی‌سی دریافته است که نیروهای ویژه بریتانیا در جریان یک دوره ماموریت شش ماهه در جنوب افغانستان حدود ۵۴ غیرنظامی را به طورغیرقانونی کشته‌اند.

به گزارش کابل۲۴ به نقل از بی بی سی. برنامه تحقیقی پانورامای بی‌بی‌سی همچنین دریافته است که یک «سیاست» نا نوشته‌ای برای کشتن مردان در سن جنگ، در وزارت دفاع بریتانیا وجود داشته است و این باعث شده که در جریان ماموریت‌های مختلف نیروهای ویژه بریتانیا در افغانستان، مردان و حتی نوجوان‌ها به طور مشابه و مشکوک کشته‌ شوند.

بی‌بی‌سی نزدیک به چهار سال تحقیقات جدی روی اسناد داخلی وزارت دفاع بریتانیا، ایمیل‌های افراد مسئول در داخل وزارت دفاع در آن زمان، شرح و توضیح رسمی عملیات‌های شبانه در ولایت‌های جنوبی افغانستان و تطبیق آن با نظر خواهی از افراد متخصص در امور عملیات‌های نظامی، صحبت با شاهدان عینی در افغانستان را انجام داده است.

یافته‌های بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که نیروهای ویژه بریتانیا در افغانستان احتمالا مرتکب «جنایات جنگی» شده‌اند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *