تاکید امریکا و عربستان بر حمایت از آموزش دختران افغانستان

جو بایدن رئیس جمهور امریکا و محمد بن آل سلمان ولیعهد عربستان در یک اعلامیه‌ی مشترک بر حمایت از تامین نیاز‌های مردم افغانستان، حقوق زنان و آموزش دختران این کشور حمایت کردند.امریکا و عربستان بر حمایت از آموزش دختران افغانستان تاکید کردند.

جوبایدن و بن سلمان

جو بایدن رئیس جمهور امریکا و محمد بن آل سلمان ولیعهد عربستان در یک اعلامیه‌ی مشترک بر حمایت از تامین نیاز‌های مردم افغانستان، حقوق زنان و آموزش دختران این کشور حمایت کردند.

به گزارش کابل۲۴؛ دو طرف در یک اعلامیه‌ی مشترک بر ضرورت حمایت از امنیت افغانستان و مبارزه با تهدید هراس افگنان مستقر در این کشور تاکید کردند.

اعلامیه افزوده:”سران امریکا و عربستان حمایت شان را از دوام کمک‌های بشری به افغانستان، تامین نیازهای مردم افغانستان، حقوق زنان و دختران از جمله آموزش دختران و بلند بردن سطح خدمات صحی و حق کار برای زنان اعلام کردند.”

این اعلامیه‌ مشترک امریکا و عربستان درحالی صادر می‌شود که از زمان به قدرت رسیدن مجدد امارت اسلامی در افغانستان تا هنوز دروازه مکاتب دخترانه در افغانستان مسدود می‌کند.

گفتنی است که جو بایدن رئیس جمهور امریکا در جریان یک سفر رسمی به خاور میانه، با مقامات اسرائیل و عربستان دیدار کرده است.

بیش از ۳۰۰ روز است که دختران افعانستان از رفتن به مکاتب باز ماندند.

طالبان قاطعانه از بازگشایی مکاتب دخترانه چیزی نگفته اند. سخنگویان این گروه بارها تاکید کرده‌اند که مکاتب دخترانه بازگشایی می‌شود ولی زمان آن هنوز مشخص نیست.

کشورها و سازمان های خارجی بارها از دولت طالبان خواسته‌اند که اجازه دهند دهند دختران بالای صنف ششم به مکاتب بروند ولی از سوی طالبان چراغ سبزی نشان داده نشده است.

انتظار می‌رفت در نشست عالمای دین در کابل، زمان بازگشایی مکاتب دخترانه نیز اعلام و جامعه روحانیت از بازگشایی مکاتب دخترانه حمایت کنند که این اتفاق رخ نداد.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *