خالد حنفی: ذهن جوانان از نگاه اخلاقی فاسد شده است

خالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان که به ولایت بامیان سفر کرده، در نشستی گفته است که «ذهن جوانان از نگاه اخلاقی منحرف و مفسد» شده است.

خالد حنفی

به گزارش کابل۲۴، طبق خبرنامه دفتر والی طالبان در بامیان، حنفی در دیدار با مقام‌های محلی این گروه و عالمان دینی گفته است که فرهنگ وارداتی غرب را از جامعه به‌خصوص از مکاتب، دانشگاه‌ها و بازارها حذف و «فرهنگ ناب اسلامی» را جایگزین خواهد کرد.

او گفته است: «در دودهه گذشته ذهن جوانان از نگاه اخلاقی منحرف و مفسد شده که عامل آن متجاوزان بیگانه است.

شورای علمای شیعه مرکز بامیان نیز با نشر بیانیه‌ای از دیدار اعضای این شورا با محمدخالد حنفی خبر داده و گفته که این مقام طالبان بودجه‌ای را برای برگزاری دهه محرم تخصیص داده است.

در بیانیه شورای علمای شیعه آمده است که در این دیدار حنفی وعده کرده است که علمای شیعه را نیز در بخش محتسبان و مبلغان وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان استخدام کند.

حنفی پیش از این گفته بود که بعد از این دستورات و فرامین پشت سر هم صادر خواهد شد.

پوشش زنان، منع حضور زنان در ادارات دولتی، پوشش رسانه ای زنان، مسافرت بدون محرم زنان و موارد که بیش از همه نورد توجه جهان قرار گرفت است منع بازگشایی مکاتب دخترانه در افغانستان است.

دیروز نماینده بخش سازمان ملل متحد گفته بود که افغانستان در جهان تنها کشوری است که به دختران اجازه تحصیل نمی‌دهد.

بااین حال، روشن نیست که دستورات تازه این وزرات برای مردم چه خواهد بود آنچه تاحالا اتفاق افتاده زنان را در انزوا قرار داده است و سخت‌گیری‌های برای مردان کارمند نیز اعمال شده‌است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *