هشدار چین به امریکا: با آتش بازی می‌کنید

وزارت دفاع چین اعلام کرد که ارتش این کشور در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، عملیات نظامی را اجرا خواهد کرد و متناسب با تهدیدات دشمن، نیروهای خود را مستقر خواهد کرد.

به گزارش کابل۲۴ به نقل از العربیه، وزارت امور خارجه چین سه‌شنبه 11 اسد نیز در واکنش به سفر پلوسی با «قلدرمآبانه» توصیف کردن اقدامات آمریکا، اعلام کرد که این اقدام، پایان خوشی برای آمریکایی‌ها نخواهد داشت.

هشدار چین به واشینگتن

وزارت خارجه چین آن‌چه را که «بی‌وفایی عامدانه امریکا» به اصل «چین واحد» نامید، محکوم کرد و افزود که امریکایی‌ها در رابطه با مسأله تایوان، با آتش بازی می‌کنند.

وزارت خارجه چین با بیان این که ایالات متحده به بزرگترین تهدید علیه صلح جهانی تبدیل شده، تاکید کرد که چین هرگز تسلیم این‌ قبیل اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در تایوان نخواهد شد.

این وزارت‌خانه هشدار داد که سفر پلوسی به تایوان، پیامدهای بزرگی بر مناسبات پکن با واشینگتن دارد و این سفر پیام‌های اشتباهی را به نیروهای جدایی‌طلب تایوان می‌فرستد.

به گفته پکن، سفر پلوسی در راستای تضعیف صلح و ثبات در تنگه تایوان است.
تاکید پلوسی بر حمایت واشینگتن از تایوان
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به رغم هشدارهای چین نسبت به این بازدید و بی‌اعتنا به تهدیدهای پکن مبنی بر سرنگونی هواپیما او سه‌شنبه وارد جزیره تایوان شد.

وی با تاکید بر این که سفرش به تایوان «منافاتی با سیاست ایالات متحده ندارد»، افزود:«حمایت ما از مردم تایوان بیش از هر زمان دیگری است.»

پلوسی همچنین تایوان را شریک مهم ایالات متحده آمریکا در منطقه دو اقیانوس هند و آرام توصیف کرد.

به گزارش «خبرگزاری تایوان»، پلوسی چهارشنبه با رئیس جمهوری تایوان دیدار خواهد کرد.

کاخ سفید نیز با بیان این که سفر پلوسی به تایوان، تهدیدی برای حاکمیت چین ایجاد نمی‌کند، افزود: «تهدیدهای چین هرگز ما را نمی‌ترساند.»

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *