طالبان حملات اسرائیل به غزه را محکوم کرد

وزارت خارجه‌ طالبان حملات اسرائیل به غزه را «وحشیانه» خوانده و آن‌ را محکوم کرده است.

این وزارت گفته است که حکومت طالبان خواستار توقف هرچه‌ زودتر این حملات است.

به گزازش کابل۲۴، عبدالقهار بلخی، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ طالبان امروز (شنبه، ۱۵ اسد) در توییتی نوشته است که این گروه از جامعه جهانی می‌خواهد که به مسئولیت خود در جلوگیری از «جنایات و تجاوزات» اسرائیل عمل کند.

اسرائیل دیروز (جمعه، ۱۴ اسد) یک رشته حملات هوایی را به غزه انجام داده است.

منابع فلسطینی گفته‌اند که در جریان این حملات، نقاط مختلف نوار غزه از جمله شهر غزه بمباران شده است.

به گفته‌ی مقام‌های صحی نوار غزه، در جریان حملات ارتش اسرائیل به این منطقه تاکنون دست‌کم نُه نفر از جمله یک کودک پنج‌ساله کشته شده و ۴۴ نفر نیز زخمی شده‌اند.

اما ریچارد هشت، سخنگوی ارتش اسرائیل به خبرنگاران گفت که براساس برآورد آن‌ها «حدود ۱۵ شبه‌نظامی» کشته شده‌اند.

به گفته‌ی این نظامی اسرائیلی، این حملات علیه اعضای گروه جهاد اسلامی انجام شده و ادامه خواهد داشت.

همزمان با برقراری آرامش نسبی در غزه، روزنامه عبری زبان یدیعوت أحارونوت نوشت که تماس‌های گسترده مصر با گروه‌های فلسطینی در غزه برای آرام‌سازی اوضاع و جلوگیری از تشدید تنش در جریان است و یک هیئت امنیتی مصری در حال عزیمت به تل آویو است.

از سوی دیگر، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با وزیر خارجه قطر به صورت تلفنی گفتگو کرده و بر ضرورت توقف حملات اسرائیل تأکید کرد.

وزارت جنگ اسرائیل اعلام کرد که بنی گانتس در گفت‌وگوی تلفنی با لوید آستین وزیر دفاع امریکا او را در جریان جزئیات عملیات نظامی علیه غزه قرار داده است و آستین از گانتس خواست تا اقداماتی را برای آرام کردن اوضاع انجام دهد.

از طرفی، کشور‌های منطقه مانند اردن و تونس و ایران خواستار توقف فوری حملات اسرائیل علیه غزه و مداخله فوری جامعه جهانی برای آرام کردن اوضاع غزه شده‌اند که تاکنون به کشته شدن ۱۰ نفر و زخمی شدن ۸۰ نفر دیگر منجر شده‌است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *