بیماری اردوغان چیست؟

نشریه فارن پالسی از احتمال نامناسب بودن وضعیت جسمی رئیس‌جمهوری ترکیه خبر داد.

به گزارش کابل۲۴، نشریه فارن پالسی از وضعیت نامناسب جسمی «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه خبر داد.

این نشریه با ارائه مدارکی در زمینه نامناسب بودن وضعیت جسمی اردوغان تحلیل کرد که وی ممکن است برای دوره دیگری از ریاست‌جمهوری خود را نامزد نکند.

فارن پالسی در مطلبی با عنوان «شاید اردوغان برای ادامه رهبری ترکیه بیش از حد بیمار است» اظهار داشت: «اسناد و مدارک هر چه بیشتری حاکی از آن هستند که رئیس‌جمهوری ترکیه بیمار است و این ممکن است خبر بدی برای عرصه سیاست ترکیه باشد.»

این گزارش عنوان کرد: «از سال ۲۰۱۹ کارشناسان، خبرنگاران و مجریان نظرسنجی که به حوزه ترکیه می‌پردازند، به انتخابات سراسری بعدی این کشور چشم دوخته‌اند که برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. دلیل آن احتمالا این است که حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در جریان انتخابات محلی سال ۲۰۱۹ این کشور شاهد شکست‌های تحقیرآمیز نامزدهایش برای شهرداری‌های شهرهای بزرگ و پرجمعیت ترکیه از جمله استانبول بود.»

بنا بر این گزارش، از زمان آن انتخابات تاکنون، نظرسنجی‌های منظم فاش کرده‌اند که محبوبیت حزب عدالت و توسعه با وجود تسلطی که بر نهادهای سیاسی و رسانه‌های ترکیه حفظ کرده، کاهش یافته است. حسب گفته‌ها و اتفاقات به نظر می‌رسد رجب طیب اردوغان اقبالش را به ویژه در میان جوانان از دست داده است.

فارن پالسی ادامه داد: «شاید اردوغان در آستانه انتخابات ۲۰۲۳ واقعا آسیب‌پذیر شده باشد اما این آسیب‌پذیری لزوما به آن صورتی که اکثر مردم فکر می‌کنند، نیست. نشانه‌هایی وجود دارند مبنی بر اینکه شاید او اصلا برای اینکه مجددا برای انتخابات نامزد شود بیش از حد بیمار باشد. در ماه‌های اخیر چند ویدیو منتشر شده که در آنها به نظر می‌رسد این رهبر ترکیه وضعیت جسمی خوبی ندارد. برخی از آنها واضح‌تر از بقیه هستند و آنها مجموعا پرسش‌هایی مشخص را درباره سلامت اردوغان مطرح می‌سازند.»

این نشریه ادامه داد: «البته‌، این شایعات اغلب توسط افراد خارج از ترکیه یا کسانی بیرون از حلقه داخلی رئیس‌جمهوری ترکیه تکرار می‌شود‌، بنابراین ادعاهای مبنی بر بیماری اردوغان  ممکن است صرفا حرف‌هایی بیهوده باشد.»

این گزارش در حالی نشر می‌شود که اردوغان چند روز قبل با همتای روسی خود در روسیه دیدار کردند و در مورد سوریه، احداث دو نیروگاه اتمی در ترکیه صحبت کردند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *