تطبیق ۹ پروژه و ۹۷۲ برنامه صلح خواهی در غرب کشور با هزینه های ملیونی؛ اما بی نتیجه

موسسات غیر دولتی و کمیته‌های ولایتی صلح برای تطبیق برنامه‌های دعوت به صلح در سه سال گذشته نزدیک به یک هزار برنامه و پروژه را عملی کرده که در تطبیق برنامه‌های متذکره ملیون‌ها دالر مصرف شده است؛ اما مسئولان محلی بشمول اعضای کمیته‌های ولایتی صلح از موثریت آن راضی نیستند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان؛ کلیدگروپ به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد در برنامه‌های کوچک صلح در ولایات غربی مبلغ(۲۰۰ الی ۵۰۰) هزار افغانی بودجه مصرف شده است.

همچنان به اساس اسنادی که در اختیار این رسانه قرار گرفته برخی از انجوها و موسسات غیر دولتی بدون هماهنگی با اداره‌های محلی پروژه‌های دعوت به صلح را در ولایات غربی تطبیق کرده‌اند.

بر بنیاد ارقام مسئولان اداره‌های اقتصاد و کارمندان کمیته‌های ولایتی صلح در حوزه‌غرب کشور از سال ۲۰۱۷ تا نیمه ۲۰۱۹ میلادی حدود ۹۸۶ برنامه و پروژه از طریق موسسات و نهادهای غیر دولتی در این ولایات تحقق یافته است.

بر اساس ارقام فوق ۹۲۸ برنامه و ۸ پروژه در هرات، یک پروژه و ۹ برنامه در غور، ۲۰ برنامه در فراه و ۱۵ الی ۲۰ برنامه صلح در ولایت بادغیس از سوی موسسات غیردولتی با هماهنگی کمیته‌های ولایتی صلح و ریاست‌های اقتصاد تطبیق شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *