توپ‌های قدرتمند «هویتزر» آلمانی در راه اوکراین

آلمان روز جمعه اعلام کرد که هفت عراده توپ خودکششی هویتزر را به اوکراین ارسال خواهد کرد. به گفته وزیر دفاع آلمان این تسلیحات سنگین که از انبار نیرو‌های مسلح آلمان تأمین شده، پس از آموزش استفاده از آن به اوکراین تحویل داده خواهند شد.

به گزارش کابل۲۴، پس از هفته‌ها کشمکش و اعمال فشار داخلی و خارجی، سیاستمداران آلمانی مجبور به عقب‌نشینی شدند و تصمیم به ارسال تسلیحات سنگین نظامی به اوکراین گرفتند.

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان، می‌گوید هفت توپخانه سیار هویتزر به همراه پنج توپخانه دیگر که از قبل وعده داده شده بود، به اوکراین ارسال می‌شود.

وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح آلمان روز جمعه به خبرنگاران گفتند که تأمین این تسلیحات سنگین، پس از آموزش به سربازان در هفته‌های آینده به اوکراین فرستاده خواهند شد.

قرار است اوکراین ۲۰ نفر را که تجربه کار با توپخانه‌های سیار روسی را دارند برای آموزش دیدن به آلمان بفرستد.

این توپخانه‌ها قدرتمندترین تسلیحات توپخانه‌ای ارتش آلمان بوده‌‌اند و توانایی هدف‌گیری از فاصله ۴۰ کیلومتری را دارند.

دولت اولاف شولتز به دلیل عدم ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته بود. پیشتر اولاف شولتز گفته بود که ارسال تسلیحات نظامی می‌تواند آغازگر جنگ جهانی سوم باشد و در نتیجه او به جای آن که شتابزده عمل کند، ترجیح می‌دهد منطقی وعاقلانه تصمیم بگیرد.

بااین حال، آلمان و انگلیس بیشترین توپ و تانک‌های سنگین و سبک را در اختیار ارتش اوکراین فرار داده‌است.

رییس جمهور اوکراین بارها از دولت انگلیس بابت ارسال کمک‌های نظامی به این کشور تشکر کرده‌است.

کارشناسان معتقد هستند با فرستادن تجهیزات جنگی پیش رفته به اوکراین معالادت جنگ به نفع کی‌یف‌ تغییر خواهد کرد.

ارسال کمک‌های نظامی و مقاومت ارتش اوکراین در مقابل تجاوز روسیه، پوتین و دستگاه نظامی کرملین را دچار خطای محاسبات کرده‌است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *