دستگاه های تولید برق بند کمال خان به‌زوری وصل می‌شوند

وزارت انرژی و آب طالبان می‌گوید که پیشرفت کار برای فعال‌شدن تولید برق بند کمال خان ۹۵ درصد تکمیل شده و تمام وسایل دستگاه تولید برق به منطقه رسیده و آماده نصب است.

طبق خبرنامه این وزارت که امروز (شنبه، ۱۰ میزان) منتشر شد، جلسات فنی به منظور تسریع کارهای باقی‌مانده پروژه‌های بند کمال خان و بند شاه و عروس برگزار شده‌است.

در این جلسات مسئولان و نمایندگان شرکت قراردادی گزارش پیشرفت کار خود را به صورت مفصل ارائه کرده‌اند.

وزارت انرژی و آب طالبان گفته که مسئولان پروژه بند کمال‌خان در گزارش خود، پیشرفت کار باقی‌مانده این بند را ۹۵ درصد گفته و یادآور شده‌اند که تمام وسایل دستگاه تولید برق نیز به ساحه رسیده و آماده نصب است.

این بند در نیمروز در آغاز سال جاری توسط اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری فراری افتتاح شد.

وزارت انرژی و آب طالبان یادآوری کرده که پروژه‌های بند کمال‌خان و بند شاه و عروس کابل از جمله پروژه‌های بزرگ وزارت انرژی و آب است که به منظور مدیریت آب و تولید انرژی در کشور ساخته شده و تنها کار بخش‌های نصب وسایل تولید برق و پاک‌سازی ساحه بند باقی مانده است که به‌زودی تکمیل خواهد شد.

بندکمال خان در ماه های اخر ریاست جمهوری محمد اشرف غنی به بهره‌برداری سپرده شد.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *