یک خبرنگار در حمله مسلحانه در ننگرهار کشته شد

کمیته مصونیت خبرنگاران اعلام کرد که سید معروف سادات؛ خبرنگار محلی در ولایت ننگرهار در نتیجه‌ تیراندازی افراد مسلح ناشناس کشته شده‌است. شب گذشته از کشته‌شدن دو عضو طالبان و دو غیر نظامی نتیجه تیراندازی در ننگرهار گزارش شد.

در یک اعلامیه کمیته مصونیت خبرنگاران که صبح امروز منتشر شد، آمده‌است که این رویداد شامگاه شنبه، ۱۰ میزان در مربوطات ناحیه پنجم شهر جلال‌آباد، مرکز ننگرهار رخ داده‌است.

اعلامیه افزوده که در این تیراندازی افراد مسلح ناشناس افزون بر سید معروف سادات، دو نیروی گروه طالبان را هم کشته شده‌اند و پسر آقای سادات و یک غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

بر بنیاد اعلام کمیته مصونیت خبرنگاران، این افراد زمانی هدف تیراندازی قرار گرفتند که می‌خواستند به یک مهمانی بروند. این کمیته کشته‌شدن آقای سادات را محکوم کرده و گفته‌است که طالبان باید عاملان این رویداد را شناسایی و محاکمه کنند.

سید معروف سادات در ننگرهار با شماری از رسانه‌ها به عنوان خبرنگار کار کرده‌بود. همچنین آقای سادات از پنج سال پیش به این طرف به حیث سخنگوی ریاست احیا و انکشاف دهات ننگرهار کار می‌کرد.

مسئولیت تیراندازی بر این خبرنگار محلی را هنوز هیچ گروهی بر عهده نگرفته‌است.

پیشتر مسئولیت چندین حمله را که در ننگرهار علیه طالبان انجام شد، گروه داعش پذیرفته‌بود.

با این حال، مشخص نیست که هدف از حمله شب گذشته، ترور این خبرنگار بوده یا اعضای طالبان.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *