تصادف مرگبار در ترکیه دستکم ۳۲ کشته برجای گذاشت

روز شنبه در حادثه مرگبار دست‌کم ۳۲ نفر در جریان دو تصادف رانندگی در جنوب شرقی ترکیه کشته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش کابل۲۴ به نقل از یورورنیوز، در حادثه نخست، یک بس مسافرتی با یک آمبولانس، یک موتر آتش‌نشانی و یک موتری حامل خبرنگاران که در صحنه یک تصادف کوچک حاضر شده بودند، برخورد کرد و ۱۶ کشته و ۲۱ مجروح بر جا گذاشت. این تصادف در جاده میان غازی عینتاب و نیزیپ اتفاق افتاد.

تنها چند ساعت بعد و ۲۵۰ کیلومتر دورتر از محل تصادف نخست، یک موتری سنگین در نزدیک شهر دریک به میان جمعیت رفت و باعث مرگ ۱۶ نفر و زخمی شدن ۲۹ تن دیگر شد. فخرالدین کوچا، وزیر صحت ترکیه در یک پیام توییتری نوشت که خرابی سیستم بریک لاری منشا این حادثه بوده است. به گفته همین مقام، حال ۸ تن از مجروحان به شدت وخیم است.

ویدیویی هم از حادثه دوم منتشر شده که نشانگر عدم کنترل لاری از سوی راننده و ورود او به میان جمعیت است. در این حادثه هم ماموران امداد و رهگذران، سر صحنه یک تصادف کوچک دیگر جمع شده بودند.

به گزارش روزنامه حریت دیلی نیوز، فرماندار غازی آنتپ گفت که اولین حادثه رانندگی نیز حوالی ساعت ۱۰:۴۵ صبح روز شنبه (به وقت محلی) روی داد. گفتنی است همه مجروحان حادثه به بیمارستان منتقل شده اند. هنوز جزئیات بیشتری از این سانحه و علت آن منتشر نشده است.

در میان جان باختگان این تصادف مرگبار سه آتش‌نشان، چهار پرسنل درمان و دو خبرنگار یک خبرگزاری ترکیه ای نیز بوده اند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *